یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

گفتگوی بازیگر سینما و تلویزیون با ما؛

حال سینمای کشور اصلاً خوب نیست/ آقای وزیر به فکر هنرمندان بیکار و خانه نشین که در تأمین مایحتاج اولیه شان درمانده اند باشید!

انتظارات سینماگران از وزیر ارشاد دولت دوازدهم/۸

مریم بوبانی

سینماپرس: مریم بوبانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: وضعیت حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه سینما اظهر من الشمس است و همه از مشکلات عدیده آن مطلع هستند، حال سینمای کشور اصلاً خوب نیست و امیدوارم که وزیر جدید ارشاد تدبیر جدی و اساسی برای رفع این قبیل معضلات و مشکلات داشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «آینه های روبرو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجموعه معضلات و مشکلات متعددی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای رفع آن ها اقدام عاجل داشته باشد. همه امروزه نسبت به مشکلات موجود در این حوزه آگاه هستند و قطعاً شخص وزیر ارشاد جدید هم آگاهی جدی نسبت به این موضوعات دارد و با آگاهی تصدی این وزارتخانه را می پذیرد و بایستی تدبیر جدی و فوری برای رفع بحران عجیب کنونی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر به حداکثرها و بهترین ها نمی اندیشیم و تأمین حداقل ها هم برایمان کفایت می کند؛ وزیر جدید ارشاد بایستی حداقل امکانات را برای هنرمندان در صنوف و رشته های مختلف فراهم کند تا کمی شرایط زندگی هنرمندان تکان بخورد و آن ها بتوانند از ورطه خطرناکی که در آن گرفتار شده اند نجات پیدا کنند؛ امروزه متأسفانه بسیاری از فعالان سینمایی در بیکاری و خانه نشینی مطلق به سر می برند و حتی در تأمین مایحتاج اولیه شان به شدت درمانده شده اند و برخی از آن ها مدت ها است نتوانسته اند کرایه خانه های خود را بپردازند و امروز و فردا است که اسباب و وسایل آن ها را در خیابان بریزند و آبروی شان برود.

بوبانی سپس با بیان اینکه آقای وزیر به فکر هنرمندان بیکار و خانه نشین که در تأمین مایحتاج اولیه شان درمانده اند باشید تصریح کرد: در حال حاضر در انجمن بازیگران سینمای ایران که نزدیک به ۵۸۰ عضو ثابت دارد تنها ۷۰-۸۰ نفر هستند که مرتباً در سینما و تلویزیون مشغول به کار هستند و مابقی افراد در بیکاری مطلق به سر می برند و شرایط کار و فعالیت برایشان فراهم نیست؛ این وضعیت در سایر صنوف سینمایی نیز به همین شکل است. بسیاری از هنرمندان واقعی و پیشکسوتان سینما مدت ها است که آروزی حضور در یک اثر را دارند اما به دلیل برخوردهای گزینشی و باندبازی های رایج فرصتی برای حضور در سینما پیدا نمی کنند و این باعث تأسف است.

بازیگر فیلم سینمایی «فرش باد» تأکید کرد: این وظیفه نهادی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مایحتاج اولیه هنرمندان در رشته های مختلف را تأمین کند؛ امروزه نباید کسی از مشکلات معیشتی، بیمه ای، بی مسکنی و... در رنج باشد اما افسوس که اغلب مشکلات هنرمندان ما نشأت گرفته از همین موارد است و هیچ فردی هم مسئولیت تأمین این نیازهای مبرم و ضروری را بر عهده نمی گیرد.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم شاهد تحول جدی و اساسی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم؛ امیدوارم شرایط ناعادلانه قراردادهایی که تهیه کنندگان سینما با بازیگران و سایر عوامل فیلم ها می نویسند با تدبیر جدی وزیر محترم ارشاد تغییر کند و کمی انصاف و عدالت در حوزه فرهنگی کشور ما جاری شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.