دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

حواشی یک شوخی با مهران مدیری در جشن حافظ

مجادله تدوینگر «مهدویان» با تدوینگر «مهران مدیری»

هفدهمین جشن حافظ

سینماپرس: جشن حافظ یک حاشیه بازنشده داشت و آن «جمله انتقادی تدوینگر آثار مهدویان» نسبت به تدوین فیلم «ساعت ۵ عصر» بود؛ نکته ای که موجب صدور گلایه نامه از سوی تدوینگر نابلد فیلم «مهران مدیری» شد.

جشن حافظ یک حاشیه بازنشده داشت و آن «جمله انتقادی تدوینگر آثار مهدویان» نسبت به تدوین فیلم «ساعت ۵ عصر» بود؛ نکته ای که موجب صدور گلایه نامه از سوی تدوینگر نابلد فیلم «مهران مدیری» شد. به گزارش آینه نیوز، هنگامی که سجاد پهلوان زاده؛ یکی از بهترین تدوینگران نسل جدید سینمای ایران از «بد بودن تدوین فیلم ساعت ۵ عصر» حرف زد، به نکته ای درست به لحاظ فنی اشاره کرد اما نمی دانست که حقیقت گویی اش آن هم در جشن پُرغوغای «حافظ» یون برایش گران تمام خواهد شد!

ایسنا گزارش داد که در هفدهمین جشن حافظ که با اجرای مهران مدیری برگزار شد، سجاد پهلوان‌ زاده به عنوان بهترین تدوینگر آثار سینمایی برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» برگزیده شد، او پس از دریافت جایزه خود با قرار گرفتن در پشت میکروفن خطاب به مهران مدیری گفت که فیلمش را دیده و تدوین آن بد بوده است. این جمله غیرمنتظره مهران مدیری را هم به تعجب واداشت و خیلی کوتاه و با خنده جواب داد: «حالا چه کاری بود، اینجا!»
حال یک روز پس از برگزاری این جشن، امیر ادیب‌ پرور، تدوینگر فیلم «ساعت ۵ عصر» ضمن عذرخواهی از مهران مدیری بابت رفتار همکارش در نامه‌ ای نسبت به این اتفاق گلایه کرده است و در بخشی از گلایه نامه خود آورده است: «ضمن عرض تبریک برای برگزیده شدن آقای سجاد پهلوان‌ زاده برای تدوین فیلم «ماجرای نیمروز» در جشن سینمایی حافظ، تکدر و ناراحتی خود را از رفتار غیر حرفه‌ ای ایشان به عنوان یک تدوینگر، که به تازگی عضو انجمن صنفی تدوینگران سینمای ایران شده است، ابراز می‌ کنم چرا که درک نمی‌ کنم در یک جمع حرفه‌ ای سینما و تلویزیون، یک شخص چگونه به خود اجازه می‌ دهد کار همکار خود را در غیاب وی، بصورت غیر حرفه‌ ای درصحن یک جشن و در مقابل کارگردان اثر به نقد بگیرد. اینجانب تدوینگر فیلم‌هایی چون «ساعت پنج عصر»، «رویای دم صبح»، «کوچه بی نام»، «آباجان» و … که از سال ٧٩ در این حرفه مشغول به کارم و افتخار دستیاری و شاگردی اساتیدی همچون استاد خرقه‌ پوش را داشته‌ ام، تاکنون در طول عمر کاری خود با چنین پدیده ای مواجه نشدم و نوشتن این نامه سرگشاده برای من، نقد رفتار حرفه‌ ای کسی است که معتقد به همکاری در تولید یک فیلم ارزشی است. ساخت فیلم ارزشی برای من قابل احترام است، اما رفتار ارزشمند از آن بسیار بسیار مهم‌ تر.»

تدوینگر فیلم «ساعت ۵ عصر» حتی از پیگیری شکایتش نزد انجمن صنفی تدوینگران نوشت و در حالی با کنایه از «سجاد پهلوان زاده» به عنوان عضوی جدید در کابینه تدوینگران ایران یاد کرد که به گواه نگاهی فنی، تدوین فیلم های «ماجرای نیمروز» و «ایستاده در غبار» از مهم ترین ارکان آثار مهدویان بوده است.

اما پس از گلایه شدید امیر ادیب پرور ا رفتار همکارش، سجاد پهلوان زاده با عذرخواهی از مهران مدیری اظهارتش در جشن حافظ را صرفا یک شوخی دانسته است که بد از آب درآمد.

سجاد پهلون زاده با نگارش نامه ای به این موضوع خاتمه داد:

سجاد پهلوان زاده: آمدم طنازی کنم اما بد از آب درآمد!
سلام به تمامی عوامل حرفه ای، هنرمند و زحمت کش سینمای ایران علی الخصوص عوامل محترم فیلم "ساعت عصر پنج"
جناب مدیری عزیز به قدری برای مردم و بنده دوست داشتنی و نزدیک است که باعث می شود نتوانی او را از نزدیک ببینی و از طنازی هایش یاد نکنی یا آنها را تکرار نکنی غافل از اینکه این مهارت را ما نداریم و او دارد. همین امر باعث شد تا در شب جشن حافظ اتفاق بدی برای من رخ دهد آمدم طنازی کنم اما خیلی بد از آب درآمد. به عنوان عضو کوچک سینمای ایران بابت شوخی خود از همه عزیزان به خصوص امیر ادیب پرور عزیز و استاد مهران مدیری عذرخواهی میکنم، باور کنید به هیچ وجه قصد توهین به هیچ کسی را نداشتم و فقط به دنبال یک مزاح ساده بودم که در تمام جشنواره ها مرسوم است اما کم تجربگی، شوخی من را به یک حرف بی ربط تبدیل کرد. خوشبختانه عزیزان با بزرگی مرا بخشیدند و از لطف همیشگی آنها سپاسگزارم و نیز از حمایت های صنف محترم تدوین هم کمال تشکر را دارم.
نیکی پیر مغان بین که چو ما بد مستان
هر چه کردیم به چشم کرمش زیبا بود (حافظ)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.