دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

جوایز اسکار افتخاری ۲۰۱۸ به برندگان اهدا شد

اسکار2018

سینماپرس: نهمین مراسم اهدای جوایز مدیران آکادمی اسکار با اهدای جوایز افتخاری و تقدیر و قدردانی از پنج سینماگر سرشناس برگزار شد که شروع کننده آن استیون اسپیلبرگ بود که به عنوان سخنران روی صحنه حضور پیدا کرد.

نهمین مراسم اهدای جوایز مدیران آکادمی اسکار با اهدای جوایز افتخاری و تقدیر از پنج سینماگر مطرح شامل دونالد ساترلند، انیس واردا، چارلز برنت، اوون رویزمن و الخاندرو گونزالس ایناریتو برگزار شد.

دونالد ساترلند بازیگر ۸۲ ساله کانادایی که در طول بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای در سینما از فیلم‌هایی همچون «مش» و «مردم معمولی» گرفته تا مجموعه فیلم‌های «بازی بقا» را در کارنامه دارد، به همراه چارلز برنت ۷۳ ساله یکی از پیشگامان فیلم مستقل سیاهپوستی که با فیلم‌هایی نظیر «قاتل گوسفند» (۱۹۷۷) به شهرت رسید از جمله دریافت‌کنندگان جایزه افتخاری اسکار در مراسم شب گذشته بودند.

اوون رویزمن فیلمبردار ۸۱ ساله که فیلم‌های ماندگاری همچون «ارتباط فرانسوی»، «جن‌گیر» و «توتسی» را به تصویر کشیده و انیس واردا کارگردانی که در اوایل دهه ۱۹۵۰ به پیدایش موج نو در سینمای فرانسه کمک کرد از جمله سینماگران باسابقه‌ای بودند که از سوی آکادمی اسکار تقدیر شدند.

آکادمی همچنین جایزه ویژه‌ای را به الخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان برنده اسکار به خاطر ساخت اثر اخیرش که واقعیت مجازی «گوشت و شن» نام دارد اهدا کرد. این اثر منحصر به فرد مخاطب را با تجربه‌ای قدرتمند و زنده از عبور مهاجران میان مرز امریکا و مکزیک روبرو می‌کند. این اثر اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. تولید واقعیت مجازی «گوشت و شن» با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز صورت گرفته و نزدیک پنج سال زمان برده است.

کارگردان «از گور برگشته» جایزه اخیرش را به مهاجران سراسر دنیا از مکزیک و امریکای مرکزی گرفته تا آسیا و افریقا تقدیم کرد؛ کسانی که به عقیده ایناریتو، واقعیت زندگی‌شان تحت تاثیر ایدئولوژی‌ها و تعاریف از پیش تعیین‌شده نادیده گرفته شده و آنها را از امکان درک شدن و دوست داشته شدن محروم ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.