شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

محرومیت مخاطبان از فاخرترین پروژه سینمایی ایران

ما و انتظار بی‌پایان برای فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»

فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص)

سینماپرس: قریب سه سال (دو سال و نه ماه) از روزی که فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی برای نخستین بار روی پرده سینما رفت می‌گذرد اما با وجود اکران گسترده و حتی ارسال فیلم برای آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا به عنوان نماینده ایران در بخش خارجی‌زبان اسکار هشتاد و هشتم، هنوز برای دیدن نسخه نمایش خانگی آن انتظار می کشیم.

مهدی مافی: قریب سه سال (دو سال و نه ماه) از روزی که فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی برای نخستین بار روی پرده سینما رفت می‌گذرد اما با وجود اکران گسترده و حتی ارسال فیلم برای آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا به عنوان نماینده ایران در بخش خارجی‌زبان اسکار هشتاد و هشتم، هنوز برای دیدن نسخه نمایش خانگی آن انتظار می کشیم. هر چند وقتی یادمان می‌آید فاخرترین پروژه سینمایی کشورمان با چه وضعیت بدی در تبلیغات روی پرده رفت، انگار خیلی هم به عجیب نیست که هنوز «محمد رسول‌الله» نسخه نمایش خانگی نداشته باشد.

اوضاع وقتی ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم این فیلم چندی پیش در تلویزیون ترکیه با دوبله ترکی پخش عمومی شد اما مخاطب ایرانی هنوز نتوانسته سکانس‌های ماندگار این اثر را در تلویزیون خودمان ببیند! برخی همان دوبله ترکی را ضبط کردند و برای دانلود روی وبسایت‌های وطنی قراردادند اما امروز اگر به بسیاری از همین وبسایت‌ها مراجعه کنید با این جمله یا جملاتی شبیه به این رو به رو خواهید شد: «لینک دانلود فیلم به دلیل درخواست تهیه‌کننده حذف شده است.»

یکی از فرضیه های مطرح شده این است که «محمد رسول الله» به خاطر آماده نشدن سریال کوتاهش هنوز وارد شبکه نمایش خانگی نشده؛ سریالی که قرار بود مدتی بعد از اکران فیلم از تلویزیون پخش شود اما امروز که به دو سال گذشته نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد صدا و سیما هیچ وقت حتی نزدیک به پخش چنین اثری هم نبوده است.

امیدواریم فیلم فاخر محمد رسول‌الله(ص) که به ولادت و دوران کودکی پیامبر اعظم می‌پردازد، تا چند روز دیگر و به مناسبت میلاد آن حضرت، وارد شبکه نمایش خانگی شود.

انتظار این که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ما وارد شبکه نمایش خانگی شود یک بحث است و ترس ما از گرفتار شدن به سرنوشت فیلم‌های همردیف خودش مسئله‌ای دیگر.  پالس‌هایی که از گوشه و کنار می رسد نشان دهنده این موضوع است که فیلم مجیدی هم مانند «ملک سلیمان» در حال نزدیک شدن به سرنوشت فراموشی است و خبری از ساخت قسمت‌های بعدی نیست. اما یادمان نمی‌رود که قرار بود «محمد رسول الله» سه گانه ماندگار سینمای ایران شود...

* نقد سینما

نظرات

  • محفوظ ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۱۵:۰۶
    0 0
    از این فیلم دوستان به دلایل متعدد خجلت زده اند ان پول هنگفتی که گرفتند و این نتیجه ضعیف کار را بغرنج کرد اتفاقا خود شما هم خیلی خوب در ان زمان نقدهایی جالب نوشتین الان چطور اینهمه عوامفریبی که تماشاگران ایرانی دارند بل بل می کنند ... این صحیح نیست پیغمبر خدا را با دروغ که نمی شه پیش برد بابا جان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.