شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

یک تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با ما:

مسئولان سینمایی طی سال های اخیر ثابت کردند فقط شعار حمایت از آثار ارزشی می دهند/ سینمای ایران سرشار از فیلم های مبتذل، سیاه، تلخ و ضد ارزشی شده است!

سینما و کار فرهنگی بصیرت‌افزا/۳

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدم غفلت از دشمن و انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: مسئولان سینمایی طی سال های اخیر ثابت کرده اند فقط شعار حمایت از آثار ارزشی سر می دهند و به همین دلیل هیچ اعتمادی به آن ها نیست که در راستای تولید آثار ضد داعشی گام جدی و اساسی بردارند و به همین دلیل هنرمندان و سینماگران دلسوز و دغدغه مند نسبت به این موضوعات استراتژیک بایستی با سازمان ها و ارگان های دیگر برای تولید آثار خود رایزنی کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم های تولید شده در سینمای ایران طی ۴-۵ سال اخیر نشان از آن دارد که مسئولان فرهنگی کشور هیچ گونه دغدغه ای راجع به کار در رابطه با مسائل ارزشی و استراتژیک ندارند؛ در واقع آن ها ثابت کرده اند که هیچ اعتقادی برای کار در این موضوعات ندارند و به همین دلیل است که طی این سال ها کمتر اثر ارزشی و ماندگاری را در سینمای کشور شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در همین جشنواره فیلم فجر سال گذشته ما چند فیلم در رابطه با موضوعات داعش، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و امثالهم داشتیم؟؛ آیا اصلاً این موضوعات مهم و حساس در سبد سالانه سینمای کشور جایی دارند؟ متأسفانه جواب خیر است! آقایان مسئول و مدیران سینمایی ثابت کرده اند که به هیچ عنوان دغدغه ای برای پرداختن به این موضوعات ندارند و به همین دلیل است که  سینمای ایران سرشار از فیلم های مبتذل، سیاه، تلخ و ضد ارزشی شده است!

مهام خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم که فیلمسازان و سینماگران ارزشی طی این سال ها کمتر مجالی برای فعالیت در سینمای کشور پیدا کرده اند و به هر دری که زده اند آن در به رویشان بسته بوده است! اما جالب آنجا است که مسئولان سینمایی و فرهنگی در حرف های شان شعار حمایت از سینمای ارزشی را سر می دهند و بهترین کارشان هم می شود فیلمی مانند «رستاخیز» که به طور کل در شأن دین و نظام و اسلام نیست.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» سپس با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با عدم غفلت از دشمن بسیار درست و به جا است اظهار داشت: داعش پدیده شوم و نجسی است که توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان ساخته شد و امروز که به همت سرداران بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی بساط شان درهم پیچیده شده است ما باید آمادگی آن را داشته باشیم که در آینده ای نه چندان دور مجدداً انگلیسی ها و آمریکایی ها فتنه جدیدی را در منطقه راه بیندازند و بخواهند که ما را با آن درگیر کنند.

وی تأکید کرد: ما نباید دشمن را حقیر فرض کنیم؛ دشمنان ما بسیار زیرک هستند و قطعاً مدت ها است که فکر جدیدی کرده اند و طرح جدیدی ریخته اند تا دوباره اغتشاش و آشوب ایجاد کنند؛ اینک وظیفه مسئولان فرهنگی کشور است که کمی به خود بیایند و با کمی دغدغه مندی و اندکی توجه به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری اتاق فکر ایجاد کنند و از سینماگران و هنرمندان ارزشی دعوت کنند تا در رابطه با افکار شوم و مسموم دشمنان اسلام و ایران اسلامی مبادرت به تولید اثر کنند.

مهام در خاتمه این گفتگو افزود: دیگر شعار بس است؛ ما مردانی می خواهیم که شعار ندهند و کمی عمل گرا باشند و دردی از جامعه درمان کنند. بصیرت واژه کلیدی و حساسی است که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی مثال زدنی شان از آن استفاده کرده اند. ای کاش کمی بصیرت در میان مدیران فرهنگی و سینمایی ما هم وجود داشته باشد و ما اینطور شاهد بی بصیرتی در میان آن ها نباشیم. بی بصیرتی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار خطرناک است. ما نباید فراموش کنیم که حوزه فرهنگ هم همانند حوزه های نظامی حوزه ای بسیار مهم، کلیدی و حساس است و نباید از آن غافل شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.