چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

سینما و کار فرهنگی بصیرت‌افزا/۵

سیدزاده: باید در راستای ترویج نهضت مقاومت جهان اسلام گام های اساسی برداریم/ مسئولان فرهنگی در ارتباط با داعش چه کرده اند؟!

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: شرم آور است اگر مسئولان و هنرمندان در رابطه با پدیده هایی همچون داعش مبادرت به تولید آثار فرهنگی نکنند و دست روی دست بگذارند تا مجدداً دشمنان اسلام و ایران اسلامی دست به کار شوند و در منطقه جولان دهند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده پیروزی بزرگ پایان سیطره داعش منحوس را به یکایک ملت شریف و صبور و قهرمان ایران زمین و همچنین ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (ره) و فرزندان برومندش مانند حاج قاسم سلیمانی که به راستی پهلوان و قهرمان ملی ما است تبریک عرض می کنم اما ضمن عرض این تبریک تأکید می کنم که عمیقاً بسیار متأسفم که ما آنچنان که باید و شایسته است در حوزه فرهنگی هیچ کار عملی، شایسته و درستی انجام نداده ایم و طی این سال ها در رابطه با تولید فیلم های مرتبط با داعش و دشمنان اسلام و ایران کوتاهی کرده ایم.

وی ادامه داد: ما امروزه بیش از هر زمان دیگری باید مراقب دشمنان قسم خورده اسلام و ایران اسلامی باشیم؛ دشمنان این آب و خاک این روزها زخم عمیقی از ایران و ایرانی ها خورده اند و دردصد هستند به هر نحو که شده ضربات خود را بر پیکر ما وارد سازند از این رو ما ضمن آنکه پهلوانان و قهرمانانی مانند سردار سلیمانی را داریم که به صورت نظامی از کشورمان دفاع می کنند در حوزه فرهنگی و هنری هم نیازمند حضور افراد قهرمان و بزرگی هستیم تا زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری دست به تولید آثار فرهنگی و هنری بصیرت افزا بزنند و جامعه را نسبت به دشمنان قسم خورده اسلام و ایران اسلامی آگاه سازند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: تولید فیلم هایی بر ضد داعش و امثال آن نیاز اصلی و ضروری امروز کشور است؛ خوشبختانه هنرمندان و سینماگران متعهد زیادی هم وجود دارند که دغدغه شان تولید آثار ارزشی است که باید از آن ها حمایت ویژه شود. به عنوان مثال بنده نزدیک به ۵ سال است که برای ساخت فیلم «به کودکان شلیک نکنید» که خانم انسیه شاه حسینی قرار است آن را کارگردانی کنند دوندگی کرده ام اما این فیلم که در رابطه با جنایات و وحشی گری های داعشی ها است طی این مدت حمایتی نشده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» تأکید کرد: عدم تولید این فیلم و فیلم های مشابه در حالی است که ما باید مرتباً در سینما و تلویزیون مان آثاری مشابه با این ها را تولید کنیم و جامعه را نسبت به وحشی گری ها، افکار، جنایات و خونریزی های دشمنان اسلام و ایران اسلامی آشنا کنیم. اصولاً این وظیفه سینما است که در جمهوری اسلامی ایران نسبت به صدور انقلاب، دفاع از مظلومان و امثال این ها گام بردارد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با کم کاری شدید مدیران فرهنگی و سینمایی در خصوص حمایت و تولید از آثار ارزشی و ضد داعشی و امثالهم اظهار داشت: هر ساختمان نیاز به چند ستون اصلی دارد؛ در سینما هم یکی از ستون های اصلی و مهم و حیاتی مدیران هستند؛ ما قطعاً وظیفه مدیران و مسئولان فرهنگی را که باید با حمایت مادی و معنوی تولید چنین آثاری را ترویج کنند فراموش نخواهیم کرد. این وظیفه مدیران فرهنگی است که فکری برای حمایت از هنرمندان دغدغه مند در این حوزه کنند و به جای تولید فیلم های تلخ و سیاه کمی هم از این نوع آثار حمایت داشته باشند.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه از مسئولان فرهنگی سوأل دارم که در راستای اهداف نهضت ضد داعش چه کرده اند؟ متذکر شد: ما باید در راستای ترویج نهضت مقاومت جهان اسلام گام های اساسی و مهمی در حوزه سینما برداریم و همه دست در دست هم به صورت متحد و یکپارچه کار کنیم تا دست ظالمان در سراسر دنیا رو شود و بساط شان برای همیشه برچیده گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.