جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

کارگردان فیلم "آخرین شناسایی":

سینمای دفاع مقدس از هر طرف در حال لطمه خوردن و آسیب دیدن است/ نیاز به مدیرانی داریم که از این سینما حمایت کنند

واکنش سینماگران به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۴

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: متأسفانه سینمای دفاع مقدس از هر طرف در حال لطمه خوردن و آسیب دیدن است و هیچ کسی در پی آن نیست تا دردی را از این سینما درمان کند و برعکس همه به آن صدمه می زنند!

کارگردان سریال های محبوب «خوش رکاب» و «خوش غیرت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای دفاع مقدس، ارزشی و استراتژیک یک مأمن می خواهد، نهادی می خواهد که به آن رسیدگی کند، تولید و اکرانش را سامان بدهد و بتواند به درستی آن را هدایت کند اما امروزه این سینما به طور کل به فراموشی سپرده شده و دستگاه ها و نهادهای متعدد که خود را داعیه دار حمایت از این سینما می دانند به جای رسیدگی به آن همگی در حال از بین بردن و نابودی اش هستند!

وی سپس با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها و مسئولان خود را صاحب سینمای دفاع مقدس می دانند اما هیچ کس به آن رسیدگی نمی کند اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس امروزه در کشور ما بچه ای هزار مادر شده که همه می گویند دوستش دارند اما در عمل آن را بیمار و زمین گیر کرده اند چرا که هیچ کس نمی داند دیگری برای او چه کاری انجام داده و هر کس کاری انجام می دهد که به درد این سینما نمی خورد!

شاه حاتمی تصریح کرد: عملکرد انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید توسط کارشناسان بررسی شود، خروجی های مثبت و منفی اش ارزیابی شود و سپس بر اساس آن تصمیم گرفته شود که این نهاد همچنان پابرجا بماند و یا منحل و کوچک شود؛ اصولاً روش و اساس هر کاری باید همین باشد و نمی توان به صورت سلیقه ای تصمیم به تأسیس و یا انحلال دستگاه و نهادی گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «ترکش های صلح» خاطرنشان کرد: ما نیاز به تغییر در سینمای دفاع مقدس و استراتژیک داریم؛ نیاز به مدیرانی داریم که از این سینما حمایت کنند و بتوانند به درستی با سیاست گذاری های دقیق و سازنده شان این سینمای مرده و نابود شده را احیاء کرده و دوباره جان و روحی تازه در کالبدش بدمند. این وظیفه مسئولان و دستگاه ها و نهادهای متعدد است که به صورت یکپارچه افرادی را به عنوان کارشناس برگزینند و عملکرد همه دستگاه های مرتبط با سینمای دفاع مقدس را ارزیابی کنند و هر کدام که خروجی موثرتری داشتند را حمایت کنند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: آرزومندم سینمای انقلاب و دفاع مقدس نه در حد شعار که به طور جدی بتواند رونق بگیرد و احیاء شود و ما بتوانیم شاهد تولید فیلم های ارزشمند در این حوزه باشیم. این آرزو محقق نمی شود مگر آنکه افراد بدون اعمال سلیقه های شخصی و بر اساس عقلانیت بخواهند این سینما را اداره کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.