سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

شورجه در گفتگو با سینماپرس:

انحلال و یا کوچک سازی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اوج کج سلیقگی و بی خردی است/ این اتفاق نشان کاملی از موفقیت پروژه نفوذ فرهنگی دشمن دارد

واکنش سینماگران به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۲

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه کارگردان سینما در واکنش به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: عناوینی مانند جا به جایی، تلفیق، کوچک سازی و امثالهم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست!؛ من امیدوارم که این اتفاق شوم هرگز رخ ندهد. آقایان باید بدانند اتفاقاً امروزه در شرایطی هستیم که نه تنها این نهادها و انجمن ها نباید کوچک و کمرنگ و تلفیق شوند بلکه روز به روز باید به تعدادشان نیز افزوده گردد.

کارگردان فیلم سینمایی «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده از زمانی که خبر این اتفاق را شنیده ام بسیار متأسف شده ام؛ نمی دانم انجمنی که طول عمرش شاید به اندازه طول عمر مدیرعامل بنیاد روایت و سازمان اوج باشد چرا باید بسته، کوچک و یا منحل شود؟ چطور ما می توانیم از یاد ببریم که چه کارها و آثار ارزشمند و فاخری در سینمای ارزشی و استراتژیک ما در این انجمن ساخته شده است؟

وی ادامه داد: انحلال انجمن روزنه امید سینماگران متعهد و ارزشی را به طور کل از بین می برد؛ وجود این انجمن روزنه ای روشن برای سینماگران ایجاد می کرد تا بتوانند هر زمان که می خواهند به آنجا رجوع کنند و تسهیلاتی برای تولید فیلم های شان بگیرند و امکانات تولید برای آن ها در نظر گرفته شود.

شورجه سپس با تأکید بر اینکه امروزه ما در کوران مقطعی قرار داریم که نیازمان حمایت جدی و ویژه از سینمای مقاومت و استراتژیک است تصریح کرد: تصمیم انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نشان از عدم وجود بصیرت در حوزه مدیریتی است که اداره آن را بر عهده دارد. بنده به خاطرم می آید چندی قبل که آقای احسان محمدحسنی به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودند و به ایشان گزارش کار می دادند که ما مثلاً یکی دو فیلم تولید کرده ایم حضرت آقا به ایشان تأکید کرده بودند که شما باید کارتان را تقویت کنید و ما باید سالانه حداقل ۲۰ فیلم سینمایی در حوزه سینمای مقاومت و ارزشی داشته باشیم.

این سینماگر افزود: من نمی دانم دوستانی که در این دیدار با مقام معظم رهبری حضور داشتند و تأکید ایشان برای حمایت بیشتر از سینمای ارزشی و استراتژیک را شنیدند چرا به جای حمایت از سینمای ارزشی این مراکز را می بندند و آن ها را کوچک می کنند؟ واقعاً امروزه پناه سینما و سینماگران دفاع مقدس کجاست؟ کجا قرار است از فیلمسازان و سینماگران ارزشی و دغدغه مند و دلسوز و سینه سوخته نظام و انقلاب اسلامی حمایت کند؟

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» خاطرنشان کرد: عناوینی مانند جا به جایی، تلفیق، کوچک سازی و امثالهم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست!؛ این عناوین بهانه ای بیش نیست برای اینکه انجمنی محترم نابود شود و من امیدوارم که این اتفاق شوم هرگز رخ ندهد. آقایان باید بدانند اتفاقاً امروزه ما در شرایطی هستیم که نه تنها این نهادها و انجمن ها نباید کوچک و کمرنگ و تلفیق شوند بلکه روز به روز باید به تعدادشان نیز افزوده گردد.

شورجه در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه  کوچک شدن انجمن نشان کاملی از موفقیت پروژه نفوذ فرهنگی دشمن دارد تصریح کرد: اگر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تعطیل شود قطعاً نشان از آن دارد که دشمن به بخش فرهنگی برخی نهادها نفوذ پیدا کرده است؛ ما مدت ها است با مبحث مهم پروژه نفوذ دشمن آشنا هستیم و می دانیم که دشمنان مان در خیلی از دستگاه ها و نهادها نفوذ پیدا کرده اند و کار آن ها این بوده است که هیچ کس سر جای خودش قرار نگیرد؛ در واقع دشمنان در کشور ما کاری کرده اند که آن فردی که نباید در پست و مسندی قرار بگیرد در آن پست مسند قرار گرفته و کسی که باید پست و مقامی داشته باشد بیکار و خانه نشین است!

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: تعطیلی و انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خیانت به انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهدا و رزمندگان است و ما هرگز نباید اجازه دهیم که چنین اتفاق شومی در کشورمان محقق شود. این کار به هیچ عنوان عاقلانه نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • کانال انگلیسی ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۱:۲۰
    2 0
    واقعا این اتفاق نشان کاملی از موفقیت پروژه نفوذ فرهنگی دشمن دارد
  • ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۰
    1 0
    مثل آنگاه که زبان وقلم از بیان باز می ماند رسالت تصویر صدچندان میشود است آنجا که دشمنان از هر اقدامی باز می مانند خودی ها بدتر از آنها ویران می کنند واین ویران کردن در 11 سال اخیر مخصوصا در حوزه فرهنگ بی داد می کند مطمئنا آمریکا واسرائیل نمی توانست سینمای دفاع مقدس وفعالیت سینما یی در استانها را تعطیل کنند اما مدیران ما این کار را کردند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.