سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

روایت مظلومیت مردم یمن در برنامه پنجاه و هفت

اگر حصر یمن نشکند، عاشورایی دیگر فرا می‌رسد/ سکوت رسانه‌های جهان در مقابل کشتار مردم یمن

برنامه پنجاه و هفت

سینماپرس: برنامه تلویزیونی ۵۷ در ادامه پرداخت به گسترش الگوی بسیج مردمی در جهان اسلام، به گفتگو پیرامون مقاومت مردم یمن پرداخت.

به گزارش سینماپرس، قسمت چهارم از فصل سوم برنامه پنجاه و هفت دیشب با موضوع جنگ یمن باحضور حسن علی العماد(دبیرکل تنظیم مستقبل العداله یمن) به روی آنتن رفت. وی با اشاره به وضعیت بحرانی به دلیل جنگ یکسویه یمن گفت: از هرکس در زمینه یمن همت می کند و دلسوزی در زمینه بحران یمن دارد به نیابت از همه مستضعفین و مظلومین یمن تشکر می کنم و دستشان را می بوسم، ولی سوال ما از مسلمانان و از همه جهانیان این هست که چرا سکوت کردند و واکنشی درخور در مقابل این حجم کشتار نشان نمی دهند.

وی ادامه داد: باید اعتراف کرد که عربستان ضعیف و ترسو توانست حکومتهای اسلامی منطقه را بترساند. اگر همانطور که ایران گفت، باید این خط محاصره بشکند، اتفاق می افتاد عربستان الان جسور نمی شد که علیه حزب ا... و لبنان و ج. ا.ایران صحبت کند و ایران را تهدید به حمله کند. اگر محاصره شکسته می‌شد، این اتفاقات نمی‌افتاد.
حسن علی العماد افزود: می خواهم حرف دل مردم مظلوم یمن را بگویم، آنها دو حرف دارند؛ یک حرف با حکومت های اسلامی و عربی دارند و یک حرف با مردم بالخصوص مردم حزب الهی و بسیجی.


وی عنوان کرد: حرفی که با دولت‌ها و حکومت‌ها هست این است که واقعا نمی توانند یک کشتی برای شکست حصر یمن فراهم کنند. حزب ما نامه بنویسید به صورت رسمی به دولت که یک کشتی در اختیار ما بگذارد و خود ما سوار می شویم و با اقلام و دارو و... و به یمن می‌رویم ... هراتفاقی که می خواهد بیفتد. مردم جهان هم کمک می کنند که گندم و دارو جمع کنیم و با این کشتی به یمن ببریم.
دبیرکل حزب تنظیم مستقبل العداله یمن گفت: در سوریه و عراق پیروز شدیم، ولی یمن مانده است. اگر در یمن بیفتیم و ببازیم، یعنی هرچه زحمت کشیده ایم در [سوریه و عراق] هدر رفته است.


حسن علی العماد مطرح کرد: اگر این حصر یمن نشکند، عاشورای یمن می رسد و آن روز سینه زدن و گریه کردن دیگر به درد نمی خورد، محمد بن سلمان که شاگرد اسرائیل و آمریکاست می گوید ما این اقدامات را می کنیم که جلوی ایران و زمینه سازیش برای ظهور امام زمان(عج) را بگیریم. که سید حسن نصرالله جواب آن را داد و گفت نه تو، نه پدرانت و نه اجدادت نمی توانید جلوی ظهور امام زمان(عج) بگیرید.
وی ادامه داد: اگر سکوت کنیم و جلوی اینها را نگیریم، هر روز پر رو تر خواهند شد. اینقدر پر رو شدند که محمد بن سلمان، امام خامنه ای را به هیتلر خاورمیانه تشبیه کرد، دیر نیست که به امیرالمومنین(ع) هم فحاشی کنند.


دبیرکل حزب تنظیم مستقبل العداله یمن گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. الان باید بلند شد و جلوی اینها را گرفت تا پر رو تر نشوند. آل سعود که دشمن امروز یمن، شیعیان، اهل بیت، اسلام و مسلمین است می داند یمنی‌ها پایگاهی هستند برای ظهور فرزند علی بن ابی طالب(ع)؛ به همین دلیل این کار را انجام می‌دهند.
او با اشاره به همگرایی جبهه مقاومت در منطقه گفت: سید حسن نصرا... گفت در کل عمرم شریفترین و مهم ترین کاری که انجام دادم، دفاع از یمن بوده و از جنگ با اسرائیل برایم مهم تراست. ایشان گفت اگر درکنار یمن نایستیم، نه اسلام را می شناسیم و نه اهل بیت را.


وی در پایان خاطرنشان کرد: روایت داریم برای خدا اگر کعبه برای حفظ یک انسان مومن، تکه تکه و سنگ ریزه شود، برای خدا مشکلی نیست. این مورد را می‌شود به حرم نیز تشبیه کرد. پس چرا برای حفظ جان مومنین به یمن نرویم. بعضی مواقع متعجب می ماندیم که چرا کمکی به سمت ما نمی شود؟ مظلومین یمن را دارند می زنند به خاطر اینکه می گویند حزب اللهی هستید، بسیجی هستید، حامی انقلاب و ایران هستید، بعد ما می گوییم کسی که به خاطرش دارند ما را می زنند چرا کمک به ما نمی کند.
برنامه تلویزیونی«۵۷» کاری از مرکز بسیج رسانه ملی است که نادر طالب زاده اجرا و سردبیری و رضا جوهرچی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته و با همکاری شبکه پنج سیما تولید و پخش می‌شود.


در این برنامه شاهد گفت‌وگوهای صریح نادر طالب‌زاده با چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی متناسب با مضمون و مسأله برنامه هستیم. «۵۷» قرار است در فصول مختلف در هنگامه مناسبت‌های تاریخ معاصر ایران، تحولات جهان اسلام و مضامین ویژه انقلاب اسلامی، طراحی و تولید شود. فصل اول این برنامه تلویزیونی با عنوان «رویش در آتش» برای هفته دفاع مقدس و فصل دوم با عنوان «انقلابی دیگر...» به مناسبت ۱۳ آبان به روی آنتن رفت.

*خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.