چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

جایزه غافلگیرکننده جشنواره گاتام

لوکا گوادانینو

سینماپرس: لوکا گوادانینو، کارگردان ایتالیایی موفق شد جایزه بهترین فیلم جشنواره گاتام را برای فیلم «مرا به نامت صدا بزن» دریافت کند.

به گزارش سینماپرس؛ روز گذشته جوایز فیلم مستقل گاتام اهدا شد و طی آن جایزه بهترین فیلم این جشنواره به فیلم همجنسبازانه «مرا به نامت صدا بزن» به کارگردانی لوکا گوادانینو رسید. داستان این درام به کارگردانی لوکا گوادانینو فیلمساز ایتالیایی و با بازی آرمی همر و تیموتی شالامی در سال‌های دهه ۱۹۸۰ در ایتالیا رخ می‌دهد. در سال‌های گذشته، برندگان جایزه اصلی گاتام شامل «مهتاب»، «اسپاتلایت» و «بردمن» با قرار گرفتن در مرکز توجه، در پایان فصل جوایز موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده‌اند.

به نوشته ورایتی، فیلم ترسناک «برو بیرون» نیز ظاهرا از جمله آثار محبوب سال است که جوایز متعددی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. جردن پیل جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردان و همچنین جایزه فیلم منتخب تماشاگران را با خود به خانه برد. پخش این فیلم بر عهده استودیو یونیورسال پیکچرز بوده است.

جیمز فرانکو برای ایفای نقش در فیلم «هنرمند فاجعه» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد. او با ایفای نقش تامی وایزو کارگردان بازیگر فیلم کالت مستقل «اتاق» (۲۰۰۳) یکی از مدعیان مهم فصل جوایز شمرده می‌شود. فرانکو علاوه بر بازی در این فیلم، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را نیز بر عهده داشته است.

سرشا رونان بازیگر ایرلندی امریکایی که دو سال پیش با فیلم «بروکلین» سر زبان‌ها افتاد برای بازی در نقش دانش‌آموزی دبیرستانی در فیلم «لیدی برد» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

بیست و هفتمین جوایز فیلم گاتام زمانی صرفا به تقدیر از فیلم‌های مستقل و کم بودجه اختصاص داشت. اما حالا با افزودن رشته‌هایش از جمله تقدیر از دستاوردهای حرفه‌ای و تلویزیون و جوایز بازیگری، این مراسم به عنوان نخستین گام رسمی صف طولانی فصل جوایز شناخته می‌شود.

نیکول کیدمن در میان تشویق ایستاده و بی‌وقفه حاضران در سالن، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای را از دست همتایش ریز ویترسپون دریافت کرد. تشویق حاضران به قدری پرشور بود که کیدمن مجبور شد ضمن قدردانی، از آنها بخواهد سر جای‌شان بنشینند.

هیات انتخاب بهترین بازیگر مرد و زن ۲۰۱۷ همچنین با اهدای جایزه ویژه هیات داوری گاتام به گروه بازیگران «گل آلود» از اجرای جمعی هنرپیشه‌های این فیلم تقدیر کرد.

فهرست کامل برگزیدگان بیست و هفتمین دوره جوایز گاتام به شرح زیر است:

بهترین فیلم

مرا به نامت صدا بزن (سونی پیکچرز کلاسیکز)

بهترین مستند

جزیره قدرتمند / Strong Island (نتفلیکس)

بهترین بازیگر مرد

جیمز فرانکو / هنرمند فاجعه (A۲۴)

بهترین بازیگر زن

سرشا رونان / لیدی برد (A۲۴)

بهترین سریال بلند تلویزیونی

آتلانتا (شبکه اف ایکس)

کارگردان شاخص

جردن پیل / برو بیرون (یونیورسال پیکچرز)

بازیگر مرد شاخص

تیموتی شالامی / مرا به نامت صدا بزن (سونی پیکچرز کلاسیکز)

بهترین سریال بلند تلویزیونی

چشم‌های عجیب دکتر مایز (یوتیوب)

بهترین فیلمنامه

برو بیرون / جردن پیل (یونیورسال پیکچرز)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.