شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

تشکیل کارگروه جشنواره تلویزیونی «خانه و مدرسه»

محمدرضا جعفری جلوه

سینماپرس: در راستای مأموریت شبکه های سیما برای برگزاری جشنواره های تخصصی، شبکه دو سیما قصد دارد جشنواره ای با محوریت موضوع «خانه و مدرسه» برگزار نماید.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا جعفری جلوه با اعلام اینکه جشنواره تخصصی «خانه و مدرسه» در شبکه دو سیما برگزار می‌شود، گفت: هر یک از شبکه‌های سیما به برگزاری جشنواره‌های تخصصی بر اساس تعریف هر شبکه مأمور شده اند و با توجه به مأموریت اصلی شبکه دو برای توجه به خانه و خانواده، جشنواره «خانه و مدرسه» در این شبکه برگزار و میزبان طیف وسیعی از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، سریال‌ها و کلیپ‌های متنوع در زمینه معلم و مدرسه می‌شود.

 مدیر شبکه دو با اعلام تشکیل کارگروه و دبیرخانه تخصصی «معلم و مدرسه» در این شبکه به تشریح برنامه‌های رسانه ملی برای اجرای سند تحول وزارت آموزش‌ و پرورش در کشور پرداخت.

جعفری جلوه با بیان اینکه به ‌منظور برنامه‌ریزی، هم‌افزایی و همگرایی بین خانه و مدرسه و همچنین نهاد آموزش ‌و پرورش برای تعلیم و تربیت در کشور کارگروه تخصصی «معلم و مدرسه» در شبکه دو سیما تشکیل شده است، بیان کرد: این دبیرخانه مسئولیت سیاست‌گذاری، تعامل فی ما بین بخش‌های درون رسانه، معاونت‌های مختلف صداوسیما، امور استان‌ها، خبر و دیگر بخش‌های رسانه‌ای را بر عهده دارد.

مدیر شبکه دو با اشاره به تقسیم کار در این زمینه در شبکه‌های صداو سیما گفت: با توجه به برنامه‌های تدوین و ابلاغ‌شده دبیرخانه، اکنون همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت استفاده از نخبگان برای اجرای سند تحول آموزش‌ و پرورش کشور فعالیت می‌کنند. به‌ عنوان مثال شبکه پنج سیما هدایت تحصیلی دانش آموزان برای کارآفرینی را بر عهده دارد و شبکه‌های امید، مستند، قرآن و آموزش در کنار شبکه‌های رادیویی و مراکز استان‌ها نیز سهم قابل توجهی در زمینه اعتلای آموزش‌ و پرورش در کشور بر عهده دارند.

جعفری جلوه از برنامه‌های در حال تولید رسانه ملی در این زمینه سخن گفت و اعلام کرد: سریال «مرد» به کارگردانی فریدون حسن‌پور در حال فیلمبرداری است و در اردیبهشت ۹۷ تقدیم مخاطبان می‌شود. در ایام نوروز ۹۷ نیز سریال مفرح «افتاده‌ها» که به ماجرای زندگی دو برادر که یکی معلم و دیگری صنعتگر است، می‌پردازد.

وی اضافه کرد: سریال «سلام آقای مدیر» نیز سومین سریال در دست تولید شبکه دو سیما است که در این سریال، تلاش‌های جمعی اولیای مدرسه به ویژه یک مدیر و معلم دلسوز برای اعتلای تربیتی و تحصیلی کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده شده است.

مستند ۵۲ قسمتی «کمی آن دورتر» نیز از برنامه های دیگری بود که مدیر شبکه دو سیما از آن یاد کرد و گفت: این مستند در قالب قسمت‌های ۳۰ دقیقه‌ای به بررسی مسائل و مشکلات معلمین و دانش آموزان مدارس مناطق سخت و صعب‌العبور می‌پردازد.

مدیر شبکه دو با اشاره به تداوم تولید برنامه «یک روز یک معلم» برای بیان خاطرات معلمان سختکوش گفت: فصل دوم برنامه «بهترین شو»، فصل دوم مستند مناظره «غیر محرمانه» و فصل سوم برنامه «محله گل‌ و بلبل» با موضوع توجه به مندرجات سند تحول آموزش‌ و پرورش نیز در دست تولید است.

به گفته جعفری جلوه، در برنامه‌های «مسابقه محله»، «حالا خورشید»، «فاز»، «مثبت دو»، «صبحی دیگر»، «عصر خانواده»، «تصویر زندگی» و... نیز به مقوله فرهنگ‌سازی و بازخوانی نقش معلم و مدرسه پرداخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.