پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

جلالی در گفتگو با سینماپرس:

«ماهورا» قصه زندگی روزمره مردمی است که با دست خالی از مرز و بوم خود دفاع کردند

علیرضا جلالی

سینماپرس: علیرضا جلالی تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: «ماهورا» قصه زندگی روزمره مردمی است که با دست خالی از مرز و بوم خود دفاع کردند و ما برای تولید این اثر دشواری های زیادی را تحمل کردیم و اثری ناب خلق کردیم تا ادای دینی به این مردم داشته باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پایان خدمت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای این فیلم یک روستا را ساختیم و فیلمبرداری اثر بسیار کار سختی بود. بازیگران زحمت زیادی برای «ماهورا» در شرایط بد آب و هوایی داشتند و من این فیلم را تقدیم می‌کنم به کسانی که در اهواز شرایط سخت گرد و غبار را تحمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوأل که چه دلیلی باعث شد تا شما همراه با زنده یاد حمید آخوندی به عنوان تهیه کنندگان این اثر به سمت تولید آن بروید و فکر می کنید که امروزه آیا این نوع فیلم ها می توانند در اکران موفق باشند یا خیر اظهار داشت: سوأل خوبی را مطرح کردید؛ آقای آخوندی برای ساخته شدن «ماهورا» خیلی زحمت کشیدند و من متأسفم که اینک در میان ما نیستند تا نتیجه زحمات شان را ببیند. «ماهورا» فیلمی ملی و متعلق به همه مردم است و ما هم از فیلمنامه و داستان آن بسیار خوشمان آمد و خواستیم به نوعی ادای دین داشته باشیم.

جلالی سپس با بیان اینکه ما با داستان واقعی مواجه بودیم و داستان واقعی زمانی که تبدیل به اثری سینمایی می شود بسیار سخت است اظهار داشت: ما تأکیدمان برا این بود که فیلمنامه نویس به سمت فضای مستندگونه نرود؛ این فیلم دفاع مقدسی نیست و به نوعی روایت غلبه عشق بر جنگ است؛ «ماهورا» یک دارم عاشقانه دارد و داستان مردم مرز نشین و با فرهنگ و شرایط خاص و خرده فرهنگ های بومی شان را روایت می کند، مردمی که زندگی خودشان را می کنند اما اجازه نمی دهند تا ناموس شان به خطر بیفتد. به نوعی این فیلم داستان غیرت و شرف و ایستادگی در برابر دشمنان است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما در این فیلم با داستان زندگی مردمی روبرو هستیم که از ناموس شان دفاع کردند اما دیده نشدند؛ این فیلم روایتگر داستان مظلومیت آدم هایی است که برای سرزمین شان با شور و اشتیاق و ایمان جنگیدند؛ از این رو می توان تأکید کرد که ارزش فیلم ما خیلی بیشتر از فیلم هایی نظیر «نجات سرباز رایان» است!

جلالی در پاسخ به این سوأل که در زمانه ای که فیلم های کمدی و اجتماعی نبض اکران را در دست گرفته اند آیا تولید فیلمی مانند «ماهورا» که فضای خاصی دارد را نوعی ریسک نمی دانید گفت: خیر؛ مردم ما مردمی باهوش هستند و به خوبی فرق فیلم خوب و بد را تشخیص می دهند و بنده به عنوان یک تهیه کننده به موفقیت این اثر در زمان اکرانش بسیار امیدوارم.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: «ماهورا» اثری است که هیچ چیز کم ندارد؛ بازی های درخشان، کارگردانی عالی، طراحی صحنه، موسیقی و... همه عالی است و بنده هم به عنوان تهیه کننده تمام سعی را به کار بستم تا در حد بضاعت و توانم همه کار برای این فیلم انجام بدهم ما با ساخت این فیلم هدف مان احترام به مخاطب بود و امیدوارم که منتقدان، اهالی رسانه و اعضای هیأت داوران جشنواره نیز از تماشای این فیلم راضی باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.