شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

جشنواره مستقل «فیلم اولی ها»؛ تدبیر یا بی تدبیری/۳

جعفری: متأسفانه چندسالی است فیلم اولی ها نادیده گرفته می شوند/ باید اجازه رقابت در جشنواره فیلم فجر به فیلم اولی ها داده شود

پیمان جعفری در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی انزوا

سینماپرس: پیمان جعفری تهیه کننده سینما در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بیان اینکه سال آینده جشنواره «فیلم اولی ها» را برگزار می کنیم، گفت: متأسفانه چندسالی است فیلم اولی ها در جشنواره فجر نادیده گرفته می شوند و داوران و مسئولان جشنواره به فیلمسازان اول که تجربه ثابت کرده خروجی های قابل قبولی دارند توجهی نمی کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «انزوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمسازان اول سرمایه های آینده سینمای کشور هستند و باید به آن ها توجه ویژه ای شود اما ما طی سال های اخیر شاهد حذف بخش «نگاه نو» از جشنواره فیلم فجر و بی توجهی مسئولان به فیلمسازان اول بوده ایم که این اتفاق بسیار بد است.

وی ادامه داد: فیلم های اول باید فرصتی برای دیده شدن، قضاوت شدن و نقد و بررسی داشته باشند؛ از همین رو و به دلیل بی توجهی به فیلمسازان اول در جشنواره فیلم فجر گویا تصمیم بر آن گرفته شده تا فیلم های اول در جشنواره ای جدا حضور پیدا کنند و مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند. من نمی دانم خروجی نهایی این اتفاق چه خواهد بود اما معتقدم اهمیت جشنواره فیلم فجر آنقدر بالا است که باید شرایطی فراهم شود تا فیلم های اولی که در این جشنواره حضور دارند و برگزیده می شوند بتوانند در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته باشند.

جعفری تأکید کرد: متأسفانه همیشه در حق فیلم ها و فیلمسازان اول حق کشی و اجحاف صورت می گیرد و من امیدوارم برگزاری جشنواره فیلم های اول صرفاً تحمیل هزینه ای گزاف و مضاعف برای سینمای کشور نباشد و بتواند شرایطی را فراهم آورد تا فیلم ها و فیلمسازان اول در یک محیط سالم و کاملاً حرفه ای دیده شوند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده معتقدم باید به همه کسانی که مایل به ساخت فیلم اول شان هستند پروانه ویدیویی داده شود و این نکته را پیش از این بارها به مسئولان سازمان سینمایی گوشزد کرده ام اما نمی دانم به چه دلیلی برای ورود فیلمسازان اول به سینمای کشور تا این حد سخت گیری می شود؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.