یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

کم کاری سینما در قبال شهدا/۳

شرف الدین: «شهادت» بخش مهمی از سبک زندگی اسلامی است/ سینما بهترین گزینه برای نشان دادن زندگی شهدا است

محمدرضا شرف الدین*

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تهیه کننده سینما در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در رابطه با کم کاری سینما در قبال شهدا گفت: «شهادت» بخش مهمی از سبک زندگی اسلامی است و این سبک زندگی باید در سینما مورد توجه قرار بگیرد.

این سینماگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اساساً فرهنگ ما و آنچه به اسم اسلام و انقلاب اسلامی در رابطه با آن صحبت می کنیم و شعار می دهیم بحث سب زندگی اسلامی است؛ زندگی اسلامی چیزی است که بر اساس دین و شریعت و باید و نبایدها و مقررات و قوانین برای یک زندگی باکیفیت و صحیح و انسانی در این دنیا بر اساس آموزه های دینی تبیین می شود. ما سبک زندگی اسلامی را برای آخرت مان می خواهیم و این از نظر ما سبکی از زندگی است که می تواند ما را به درجه های رفیع انسانی برساند.

وی ادامه داد: این سبک زندگی را دین مبین اسلام و پیامبران الهی برای ما آورده اند؛ ادیان توحیدی همگی از این سبک و شیوه زندگی حمایت کرده اند و «شهادت» در این سبک زندگی جایگاه ویژه و بسیار خاصی دارد. شهادت اصولاً بخشی از سبک زندگی اسلامی است که خداوند آن را از ما مطالبه کرده و عده زیادی به آن درجه رفیع و بلند نائل شده اند. شهادت نفی طاغوت و شرک و شیطان و نفس است. کسانی که در راه خدا جهاد می کنند با چالش های زیادی مواجه می شوند که جز شهادت هیچ راهی برای شان باقی نمی ماند و بزرگانی همچون حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سرور و سالار شهیدان جهان هم آن را تجربه کرده اند.

شرف الدین خاطرنشان کرد: شهادت ودیعه گرانقیمتی است که ما اگر در زندگی مان آزادی و عدالت و توحید می خواهیم باید به آن برسیم؛ کسانی که این سبک زندگی را انتخاب کرده اند ستاره هایی هستند که در ظلمت دنیا راه روشن را به ما نشان می دهند و شهادت کمال حیات است. ما باید زندگی شهدا و چگونگی به معرفت رسیدن شان را یاد بگیریم و قطعاً در این راه هیچ گزینه ای بهتر از سینما وجود ندارد. سینما رسانه ای جمعی و فراگیر است و می تواند ما را با سبک زندگی شهدا آشنا کرده و این نوع سبک زندگی را به ما بیاموزد.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: ما هرگز نباید اجازه بدهیم این ابرژانر مهم و ارزشمند به فراموشی سپرده شود و اهمال کاری هایی که در این زمینه صورت گرفته با اهتمام یکایک دستگاه ها و نهادهای ذیربط باید جبران شود. ما امروزه نیازمند آن هستیم تا دستگاه های تبلیغاتی به کمک سینمای دفاع مقدس بیایند و به هر ترتیبی مردم را تشویق به تماشای این نوع فیلم ها کنند؛ از سوی دیگر کارشناسان و صاحب نظران باید با برگزاری جلسات هم اندیشی به راهکارهای جذب مخاطب در سینمای دفاع مقدس فکر کنند و با انجام این گونه کارها مردم را تشویق به تماشای این فیلم ها کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.