شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

خانه سینما؛ نهاد صنفی یا سیاسی؟!/۱۰

اسدزاده: خانه سینما باید کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت بحرانی زندگی پیشکسوتان تشکیل دهد/ به مشکلات مادی و معنوی اهالی سینما توجه کنید

داریوش اسدزاده

سینماپرس: داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: خانه سینما باید کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت بحرانی زندگی پیشکسوتان تشکیل دهد تا شاید بخشی از دغدغه های زندگی آن ها که ناشی از خانه نشینی، بیکاری و بی پولی است برطرف گردد.

بازیگر فیلم سینمایی «حکایت دریا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همیشه آرزویم این بوده که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما که عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران را دارد برای کسانی که یک بخش عمده ای از عمرشان را در راستای ارتقای فرهنگ و هنر و سینمای این کشور صرف کرده اند و سال های متمادی در سینما فعالیت های چشمگیر داشته اند کاری اساسی انجام دهند و نگذارند تا هیچ یک از پیشکسوتان سینما در مضیقه به سر ببرند چرا که متأسفانه این روزها ما شاهد آن هستیم که بسیاری از اهالی سینما و به ویژه پیشکسوتان سینما در رشته ها و صنوف گوناگون در تنگنای شدید مالی به سر می برند.

وی ادامه داد: روا نیست کسانی که سال های گرانبهای عمرشان را با عشق و علاقه صرف کرده اند تا سینمای ایران رشد کند اینطور در شرایط بحرانی روزگار بگذرانند و مسئولان هم هیچ توجهی به وضعیت زندگی و تأمین معیشت آن ها نداشته باشند. این وضع زندگی هنرمندان به هیچ عنوان شایسته آن ها نیست و من امیدوارم که مسئولان خانه سینما هرچه سریع تر تدبیری جدی برای بیکاری فزاینده اهالی سینما داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» خطاب به مسئولان خانه سینما اظهار داشت: تا دیر نشده است به مشکلات مادی و معنوی اهالی سینما توجه کنید!؛ این جماعت بیکار همچنان دلشان برای سینما می تپد و همچنان به سینما علاقه دارند اما دیگر فرصتی برای حضورشان در سینما فراهم نیست و به همین جهت این وظیفه شما است که به زندگی آن ها سامان بدهید و نگذارید دغدغه های شدید مالی در کنار بیکاری مفرط فشار بیشتری به آن ها وارد سازد.

اسدزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشکسوتان بسیاری از جوانان شایسته سینما هم در بیکاری مفرط به سر می برند و همه این ها به دلیل آن است که درهای سینما به روی همه علاقه مندان باز شده و هر کسی بدون داشتن دانش، مهارت و استعداد کافی به سینما وارد شده و با داشتن رابطه و زد و بند در سینما فعالیت می کند و احیاناً کارت عضویت از خانه سینما هم می گیرد. این ها اشتباهاتی است که مسئولان خانه سینما باید با تدبیر و هوشمندی و درایت جلوی استمرار آن را بگیرند و نگذارند شرایط از این بدتر شود!

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: ما نیاز به نهادی داریم که به طور جدی دغدغه های صنفی اعضایش را مورد توجه قرار دهد و همه اهتمام خود را به کار بندد تا مشکلات متعددی که در زندگی آن ها وجود دارد برطرف شود. توجه به مسأله بیکاری، داشتن امنیت شغلی و تأمین بیمه های رایگان تأمین اجتماعی و تکمیلی درمان از جمله این موارد است که مسئولان خانه سینما باید به آن توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.