یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

انتقاد از بی توجهی به رویدادهای دفاع مقدس در سینما/۱

شاه حسینی: سینما موظف است به موضوعات استراتژیک و ارزشمند دفاع مقدس بپردازد/ سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطف است

انسیه شاه حسینی در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر با انتقاد از بی توجهی مدیران فرهنگی و سینمایی نسبت به وقایع و رویدادهای دفاع مقدس در سینما گفت: سینما موظف است به موضوعات استراتژیک و ارزشمند دفاع مقدس بپردازد چرا که مردم نسبت به این سینما گرایش ویژه ای دارند و از سوی دیگر این وظیفه مسئولان فرهنگی است که یاد و نام و خاطره دفاع مقدس و شهدا را زنده نگاه دارند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ مقاومت و دفاع مقدس است؛ همچنان هم مردمانی که آن روزگار با جان و دل از ناموس کشورشان دفاع کردند به ایدئولوژی ها و تفکرات و اهداف و آرمان های شان پایبند هستند. هر چند که جنگ شاید در ظاهر سیاه و تاریک به نظر برسد اما برای ما که ۸ سال از کشورمان دفاع کردیم نقاط روشن و درخشان زیادی از آن زمان وجود دارد که این نقاط درخشان باید در قالب آثار فرهنگی و هنری به عموم مردم و به ویژه نسل جوان شناسانده شوند.

وی ادامه داد: شاید این روزها برخی افراد باشند که نسبت به اهداف و آرمان های آن روزگار دچار تردید شده باشند و پرداختن به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و نظیر آن می تواند کسانی را که به لحاظ سیاسی، اجتماعی و... دچار تردید شده اند مجدداً به راه راست هدایت کند. خوشبختانه ما در جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به هیچ یک از سلطه گران دنیا باج نداده ایم و این ها نکات روشن و درخشانی است که باید آن را در سینما نشان دهیم.

شاه حسینی سپس با اشاره به وقایع و اتفاقات سیاسی روز یادآور شد: ما نباید از یاد ببریم که بسیاری از روسای جمهور در کشورهای دشمت ما زمانی که می خواهند رأی بیاورند ملاک شان برخورد با جمهوری اسلامی ایران است؛ شاید در ظاهر این اتفاق تلخ به نظر برسد اما اگر به عمق آن نگاه کنیم متوجه می شویم که این اتفاقات باعث غرور و افتخار ما است که یک تنه مقابل ستمکاران جهان ایستاده ایم و باعث شده ایم آن ها با شنیدن نام کشورمان بدن های شان بلرزد!

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» تأکید کرد: پرداختن به دفاع مقدس در سینما و تلویزیون می تواند باعث شود تا نسل جوان کشور که کمتر با اهداف و آرمان های آن روزگار آشنایی دارند به خوبی با دفاع مقدس و آرمان هایش آشنا شوند؛ پرداختن به این موضوعات باعث می شود تا ما با اشتباه همه چیزمان را بر باد ندهیم و به این نکته دست بیابیم که هیچ ناجی در خارج از مرزهای مملکت مان وجود ندارد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: همه ما مرهون و مدیون دفاع مقدس هستیم اما متأسفانه امروزه تمامی کارهایمان در این حوزه مهم به صورت تشریفاتی شده است. ما باید از تشریفات دست بکشیم و تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا برای جامعه و به خصوص نسل جوان که در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار دارد خوراک مناسب فرهنگی تهیه کنیم. همه هنرمندان، مسئولان و سینماگران باید دست در دست هم دهند و بخش عمده ای از تولیدات سالانه سینمای کشور را به «دفاع مقدس» اختصاص دهند تا برکات توجه به این سینما در جامعه فراگیر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.