چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

سازمان سینمایی و اصرار بر تصمیم های غلط!/۱

مصیری: مسئولان با بی تدبیری شکوه و عظمت جشنواره فیلم فجر در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از بین بردند!

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما در پی درخواست تعداد کثیری از اهالی برجسته سینمای کشور در انجمن ها و کانون های مختلف مبنی بر ادغام مجدد جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر با یکدیگر گفت: در شرایط بحرانی اقتصاد کشور برگزاری تفکیک شده جشنواره جهانی چه دلیلی دارد؟ اصلاً معلوم هست مدیران سینمایی با چه دلیل و برهانی ۲ بار برای برگزاری جشنواره هزینه می کنند و اصلاً این جشنواره منفک شده طی این سال های برگزاری اش چه امتیاز مثبتی به جز هدر شدن پول با خود در پی داشته است؟

کارگردان فیلم سینمایی «دنیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تفکیک کردن جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر از یکدیگر از ابتدای امر کاری عبث، غلط و اشتباه بود. جشنواره فیلم فجر پیش از تفکیک شدن بین المللی بود و فیلم های خارجی هم در کنار فیلم های ایرانی به نمایش درمی آمدند و سینمای ایران می توانست در آن فضا جای بهتری در بین سینمای جهان باز کند چرا که فیلمسازان خارجی که به ایران می آمدند می توانستند فیلم های ایرانی را نیز تماشا کنند.

وی در ادامه این گفتگو با تأکید بر اینکه از سوی دیگر مسئولان با بی تدبیری شکوه و عظمت جشنواره فیلم فجر در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از بین بردند تصریح کرد: علاوه بر صرف هزینه های هنفگت و زائد برای برگزاری جشنواره جهانی، متأسفانه جشنواره ملی فجر نیز بسیار لاغر، کمرنگ و یخ زده شد و دیگر مانند گذشته این رویداد با شکوه برگزار نمی شود. به خصوص اینکه طی سال گذشته تعداد فیلم های جشنواره به نسبت بسیار زیادی از سال ها قبل کاهش پیدا کرد و کاخ جشنواره هم در محلی بسیار کوچک تر از سال های پیشین انتخاب شد.

مصیری خاطرنشان کرد: بنده باز هم تأکید می کنم این جشنواره ها باید به صورت ادغام شده با یکدیگر و در همان ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در بهمن ماه برگزار شوند؛ ما نه شرایط اقتصادی مناسبی در کشور داریم که بخواهیم هزینه های هنگفتی برای برگزاری جشنواره های نه چندان مطرح مانند جشنواره جهانی فیلم فجر هزینه کنیم و نه می خواهیم که جشنواره ملی فجر اینقدر ضعیف و بی مقدار شود که دیگر برای سینماگران وطنی هم دارای ارزش و اعتبار نباشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین خون» تأکید کرد: اگر رقم ۸ میلیارد تومانی که مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر برای برگزاری این رویداد اعلام کرده باشند واقعی باشد و هزینه های بیشتری برای برگزاری این رویداد صرف نشده باشد باز هم ما سهم عمده ای از بودجه سینمای کشور را به هدر داده ایم. همین بودجه ۸ میلیارد تومانی می تواند به سینما تزریق شود و شرایط فیلمسازی را بسیار بهبود ببخشد و تولید در سینمای کشور را بیشتر کند و بسیاری از سینماگران برجسته اما خانه نشین شده را مجدداً بر سر کار بیاورد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: ما در حال حاضر با مشکلات زیرساختی شدید در سینمای کشور در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و علاوه بر آن بیکاری فزاینده ای نیز گریبان اهالی سینمای کشور را گرفته است و از این رو به صلاح نیست که بودجه های سینما را تا این حد هدر دهیم و من امیدوارم مسئولان فعلی سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تدبیر و درایت جلوی این اتفاق را بگیرند و دیگر اجازه ندهند تا این جشنواره ها به صورت تفکیک شده برگزار شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.