شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

نمایش «مرز مه‌آلود» و «قصه بلوار» در سالن سینماحقیقت

مستندهای «مرز مه آلود» و «قصه بلوار»

سینماپرس: مستندهای «مرز مه آلود» ساخته آتبین حسینی و «قصه بلوار» به کارگردانی داود اشرفی در سالن سینما حقیقت نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش ۲ فیلم مستند «مرز مه‌آلود» ساخته آتبین حسینی و «قصه بلوار» به کارگردانی داود اشرفی اختصاص یافته است.

این ۲ فیلم مستند از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ماه ۹۷ در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی در آمده و سپس با حضور آتبین حسینی و داود اشرفی کارگردانان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و نسیم نجفی منتقد میهمان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

در خلاصه موضوع مستند «مرز مه‌آلود» آمده است: «در خلال جنگ جهانی دوم و با وجود اعلام حکومت ایران بر بی‌طرفی، نیروهای روسیه به قصد مقابله با جاسوسان آلمانی از شمال (استان اردبیل) به خاک ایران حمله می‌کنند و در مرز آذربایجان حسینعلی صدآفرین معاون وقت پاسگاه به تنهایی در مقابل هجوم ارتش روسیه مقاومت می‌کند. مستند «مرز مه‌آلود» تاریخ شفاهی مردمان مرزنشین شهرستان نمین و خاطرات‌شان از حسینعلی صدآفرین است».

مستند «قصه بلوار» هم خطی از تاریخ و داستان و اتفاقاتی است با همه پیچیدگی‌هایش، در بستر بلواری که سال‌ها است یکی از خیابان‌های اصلی پایتخت ایران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.