سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

پیشنهاد دیزنی برای خرید فاکس چقدر است؟

والت دیزنی

سینماپرس: کمپانی دیزنی در رقابت با شرکت کامکست مبلغ پیشنهادی خود برای خریدن استودیوی فاکس قرن بیستم تا ۷۱ میلیارد دلار افزایش داد.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش کمپانی دیزنی پیشنهادی معادل ۵۲.۴ میلیارد دلار را برای دراختیار گرفتن کنترل کمپانی بزرگ فاکس قرن بیستم داد. در حالی که سهامداران شرکت فاکس با این پیشنهاد موافقت کرده بودند، شرکت کامکست پیشنهاد بهتری داد و ۶۵ میلیارد دلار، رقم دیزنی را به حاشیه برد. مدتی طول کشید تا بالاخره دیزنی با یک پیشنهاد سخاوتمندانه رقیب قدرتمند خودش را حذف کرد و اکنون با پیشنهاد ۷۱ میلیارد دلاری فقط چند قدم تا رسیدن به امتیاز فاکس قرن بیستم فاصله دارد.

طبق خبرهایی که از درون استودیوی فاکس شنیده می شود، سهامداران این شرکت متفق القول پیشنهاد دیزنی را پذیرفته اند و حتی رابرت مرداک غول رسانه ای مالک فاکس هم تقریبا کار را تمام شده می داند و از ادغام در دیزنی استقبال کرده است. دیزنی قرار است حدود ۳۷ میلیارد دلار از مبلغ پیشنهادی خودش را به صورت نقد بدهد و بقیه آن را به شکل انتشار ۳۴۳ میلیون سهم در اختیار سهامداران فاکس قرار دهد. چیزی که حدود ۱۹ درصد کل سهام دیزنی می شود. باب ایگر مدیرعامل دیزنی معتقد است این ادغام ارزش سهام هر دو شرکت را افزایش خواهد داد و سود بیشتری به ذی نفعان می رساند. در حال حاضر شنیده می شود دیوان عدالت اداری آمریکا مشغول تحقیقات برای اطمینان از درستی این معامله است. آیا بزرگ ترین انتقال تاریخ صنعت سینما رخ می دهد؟ شاید فقط چند هفته تا آن فاصله داشته باشیم.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.