نمایش همه
  • مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۱-بخش اول ۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۳

    آشنایی با مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۱/ بخش اول

    از ترنس مالیک تا دنی ویلنوو/ کدام فیلم ها گیشه سینماها را در سال ۲۰۲۱ فتح خواهند کرد؟

    سینماپرس: هر سال با نگاهی به لیست فیلم هایی که از کارگردان های مطرح دنیا برای اکران و رقابت در جشنواره ها مطرح می شود شور و شوقی برای علاقه مندان واقعی سینما به وجود می آید که قرار است فیلم هایی از فیلمسازان محبوبشان را در این سال ببینند. سینماپرس طی یک مقاله ۲ بخشی تلاش کرده تا مخاطبان خود را با مهمترین فیلم هایی سال ۲۰۲۱ آشنا کند.

  • کریمی-صبرکن-انصافی ۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۱

    سینما و اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی اسلامی - بخش دوم

    از تأکید بر اهمال کاری و بی دغدغه بودن مدیران فرهنگی در خصوص ترویج و گسترش آیین های ایرانی-اسلامی تا انتقاد از گسترش ابعاد ابتذال در سینما، تلویزیون و تئاتر کشور!

    سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی همزمان با نوروز ۱۴۰۰ در خصوص اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی-اسلامی در سینما، تلویزیون و تئاتر تأکید کردند: غربی ها از طریق رسانه هایی مثل ماهواره ها و فضای مجازی هرچه خواستند به نسل جوان کشور ما انتقال دادند؛ چرا امروزه کودکان و نوجوانان مراسم های غربی نظیر «هالووین» یا «کریسمس» را بیشتر از عید نوروز می شناسند؟ این ها همه به علت اهمال کاری ها و بی دغدغه بودن مدیران فرهنگی است! امروزه مضامین برخی فیلم ها، سریال ها و نمایش ها ضد ارزش و ضد فرهنگ و هویت ملی شده اند این بسیار تلخ است.

  • میلاد حضرت ولیعصر (عج) -مستغاثی-فهیم ۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۵

    به مناسبت میلاد حضرت ولیعصر (عج) عنوان شد؛

    مستغاثی: سینمایی کنونی که در کشور شاهد هستیم به هیچ عنوان هویت ایرانی-اسلامی ندارد/ فهیم: مهدویت یک نرم افزار قدرتمند برای بازتولید سینمای اجتماعی خواهد بود

    سینماپرس: سعید مستغاثی و آرش فهیم دو تن از چهره های حوزه نقد و رسانه همزمان با میلاد حضرت ولیعصر (عج) با تأکید بسیار بر اهمیت پرداختن به مهدویت در سینمای ایران متذکر شدند: تفکیک سینما به دو دوسته دینی و غیردینی برگرفته از نگاه سکولاریسم است و سینما در جمهوری اسلامی ایران باید فقط بر پایه دین باشد؛ در این زمینه تاکید شد: مهدویت یک نرم افزار قدرتمند برای بازتولید سینمای اجتماعی و انتقادی مماس با منافع جمعی ما خواهد بود. فیلمساز منتظر ظهور، چون آرمانگراست و با زشتی ها و آلودگی ها سر تخاصم دارد، لاجرم معترض و مخالف وضع موجود است اما این اعتراض برخلاف فیلم های جشنواره ای نه تنها به سیاه نمایی و وطن فروشی و تخدیر و یأس نمی انجامد که توأم با حماسه، معنویت و امید خواهد بود.