سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

بهروز غریب‌پور خبر داد:

اُپرای عاشورا و مولوی در ایام محرم روی صحنه می رود

بهروز غریب پور

سینماپرس: بهروز غریب‌پور، مؤسس گروه تئاتر عروسکی آران گفت: پس از ۲ ماه تعطیلی تالار فردوسی، تصمیم داریم اپرای عاشورا و مولوی را برای ایام محرم آماده اجرا کنیم.

به گزارش سینماپرس، بهروز غریب پور، کارگردان و بنیانگذار گروه تئاتر عروسکی آران که این شب‌ها درگیر اجرای اپرای خیام در تالار فردوسی است، ‌در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های اخیر گروه تئاتر آران عنوان کرد: تا جمعه همین هفته اجرای اُپرای خیام ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه فازود: گروه آران تیر و مرداد ماه تعطیل خواهد بود و شهریور ماه نیز اُپرای عاشورا و مولوی در ایام محرم شروع می‌شود.

غریب پور اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های گروه، دو اُپرای حافظ با صدای دو خواننده متفاوت و آهنگسازی متفاوت نخست با صدای علیرضا قربانی و دوم محمد معتمدی ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

وی سپس درباره راه اندازی جایزه بهروز غریب پور از سوی انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر گفت:‌ اعضای انجمن نمایشگران عروسکی از قبل صحبت‌هایی درباره این جایزه با من داشتند که من هم موافقت خود را اعلام کردم و مقدماتش فراهم شد بعد از آن یک جلسه با خانم گلزار محمدی و خانم کریمی داشتیم که تا در هیأتمدیره این پیشنهاد ارائه و سپس با مشورت من در جلسه عمومی انجمن در هفته تئاتر اعلام شد.

مؤسس گروه تئاتر عروسکی آران با اشاره به اینکه خیلی از جزئیات برپایی جایزه هنوز اطلاعی ندارد، ‌ گفت: هنوز آیین نامه روشنی برای آن تدوین نشده فقط این را می‌دانم که برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و قرار است در سال ۹۹ اولین جایزه اهدا شود. طبیعتا هر جایزه برای خود قواعدی خواهد داشت که پس از تصویب به اطلاع عموم می‌رسد.

غریب‌پور با اشاره به جایزه‌ای که در درون گروه خود به نام «دستان طلایی» دارند، گفت: ما سال‌ها قبل این جایزه درون‌گروهی را راه انداختیم، اولین بار هم به «هنگامه ساز» دستیارم در آن سال‌ها اهدا کردیم. این جایزه هم به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های مختلف تئاتر عروسکی برتری‌های شاخصی دارند.

وی در ادامه افزود: زمانی که من در هیئت مدیره خانه تئاتر بودم، تصمیمی برای تقدیر از فعالان تئاتر گرفتیم و جایزه نوشین خروجی آن شد، خوشبختانه الان هم برای خود جایگاه خوبی دارد که جوایز دیگر نداشته است. در عرصه نمایشگران عروسکی هم همینطور است، درصورتی که آیین نامه درست تنظیم شود و دلیل اهدا مشخص باشد مطمئنا تأثیر خود را بر فرد و گروه‌ها خواهد گذاشت. یک جایزه در مسیر زمان ارزشش مشخص می‌شود زمانی که جایزه نوبل مطرح شد به اهمیت امروز نبود و موافقان و مخالفان خود را داشت.

غریب‌پور همچنین اظهار داشت: بنابراین اگر این جایزه هم درست اهدا شود و اعتبار خود را کسب کند، علاقه‌مندان خود را بین هنرمندان پیدا خواهد کرد و مثل یک شهاب هر ساله یک بار نمی‌آید و برود و ادامه حیات می‌دهد. یک هنرمند هم همینطور است با تداوم و پایمردی‌اش در زمینه‌های مختلف ماندگار می‌شود، هنرمندی که فقط برای کسب مال اندوزی و شهرت به این کار روی بیاورد خاموش خواهد شد اما آنکه عاشقانه تلاش کند و در این مسیر ثبات و استمرار داشته باشد، در طول زمان باقی می‌ماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.