یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

محرم و سینما/۴

عباس میرزایی: نباید اجازه داد که موقعیت دراماتیک و جذاب عاشورای حسینی (ع) در آثار هنری بد به تصویر کشیده شود/ ملت ایران همگی محب اهل بیت (ع) اند

مرتضی علی عباس میرزایی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی انزوا

سینماپرس: مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان سینما همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام در سینما و تلویزیون گفت: نباید اجازه داد که موقعیت دراماتیک و جذاب عاشورای حسینی (ع) در آثار هنری بد به تصویر کشیده شود چرا که این اتفاق می تواند نظر برخی افراد به خصوص نسل جوان را نسبت به این گونه آثار بد کند؛ وقتی موقعیت بی نظیری مانند عاشورا بد تعریف شود مثل این است که ما یک غذای درجه یک را بد طبخ کنیم و باعث شویم که نظر افرادی که از آن غذا استفاده کرده اند برای همیشه نسبت به آن منفی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «انزوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرداختن به موضوع عاشورای حسینی (ع) و قیام امام حسین (ع) بسیار ضروری است اما ما باید تلاش داشته باشیم که ۲ نکته را همواره در نظر داشته باشیم یکی آنکه روایت مان از نظر تاریخی درست باشد و هیچ گونه تحریف و نقصی در آن وجود نداشته باشد و دیگر آنکه بر اساس ذائقه و نیازهای روز جامعه مبادرت به تولید این قبیل آثار کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات به دست مدیران فرهنگی رقم می خورد و آن ها هستند که باید نگاهی درست به این موضوع داشته باشند. ما اگر امروزه مشاهده می کنیم که برخی افراد نسل جوان نسبت به آثار فرهنگی و هنری تولید شده در این موضوعات جبهه دارند، مقصرش تمام بزرگ ترهایی هستند که طی این سال ها غذای مناسب فرهنگی برای آن ها تهیه نکرده اند؛ قطعاً هیچ کس نیست که با روایت حقیقت مشکل داشته باشد و اگر کسی مشکلی دارد به این دلیل است که یک روایت درست صورت نگرفته است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: من بارها با خود فکر کرده ام که چقدر خوب است اگر ما بیاییم و آثاری در رابطه با محرم و عاشورا در ابعاد جهانی تولید کنیم. بنده همانطور که پیش تر هم اشاره کردم معتقدم نیاز روز جامعه باید با واقعه عاشورا دخیل شود تا آثاری خلاق و فوق العاده تولید گردد.

عباس میرزایی سپس در همین راستا متذکر شد: پرداختن به این نوع موضوعات شاید دغدغه خیلی از سینماگران باشد اما اگر کم کاری در این حوزه صورت می گیرد به دلیل آن است که ما شاید از پرداختن به این موضوعات بیم داریم و می ترسیم که کسی از اثر ما سوء استفاده کند و یا فیلم مان با سوء تعبیر مواجه شود. من امیدوارم کمی نگاه خوش بینانه تر در سینمای کشور باب شود و ما به آثار هم و حال خوب هم احترام بگذاریم و اجازه ندهیم سوء تفاهمات باعث عدم تولید برخی آثار شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «خون خدا» تأکید کرد: واقعه عاشورا مسأله ای است که هر کس می تواند با ظن خود به آن نگاه کند؛ البته این نیازمند آن است که مدیران، فیلمسازان را در مظان اتهام قرار ندهند و  فکر نکنند که ما شارلاتان هستیم!

این فیلمساز سپس به جدیدترین اثر سینمایی خود اشاره کرد و گفت: ما «خون خدا» را با کمترین بودجه ساختیم اما برخی افراد برای ما با بی انصافی تمام خبرسازی کردند و اتهامات زیادی به ما زدند. این نوع رفتارها است که حال هر انسانی را بد می کند.

عباس میرزایی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ملت ایران همگی محب اهل بیت (ع) و عاشق امام حسین (ع) هستند اظهار داشت: زندگی ما از کودکی مان با اهل بیت (ع) گره خورده و نمی شود که نسبت به این موضوعات حساس نباشیم.

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: «خون خدا» برای من تنها یک دغدغه شخصی نبود، من معتقدم این دغدغه ای عمومی بود که باعث تولید این فیلم شد. من بسیار خوشحالم که فیدبک های بسیار ارزشمندی را از مخاطبن فیلم گرفتم و حال خوب مردم بعد از تماشای این اثر به من منتقل شد. وقتی فیلمی در رابطه با محرم ساخته می شود همه مردم و سازمان ها با جان و دل از آن حمایت می کنند و هرکس تمایل دارد تا گوشه ای از کار به اسمش ثبت شود و امیدوارم که «خون خدا» به زودی اکران شود تا همه مردم بتوانند از تماشای آن لذت ببرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.