شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

محرم و سینما/۶

سعیدی: آثار مذهبی باید به مفاهیم بپردازند نه اینکه در سطح، کلیشه و شعارزدگی باقی بمانند/ بهترین راه برای شناخت فرهنگ ایرانی-اسلامی به جوانان تولید آثار ارزشمند است

زهرا سعیدی

سینماپرس: زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام در سینما و تلویزیون گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که سال ها است گریبان بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی تاریخی-مذهبی را گرفته این است که اغلب این آثار در سطح حرکت می کنند و کمتر فیلمسازی پیدا شده که بخواهد به عمق قیام امام حسین (ع) و پیام بزرگ عاشورای حسینی بپردازد، بنده معتقدم آثار مذهبی باید به مفاهیم بپردازند نه اینکه در سطح، کلیشه و شعارزدگی باقی بمانند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ملک سلیمان» و «مریم مقدس (س)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این باعث ناراحتی است که در اغلب آثاری که در رابطه با ماه محرم، واقعه عاشورا و زندگی حضرت امام حسین (ع) ساخته شده همه چیز به یک روایت ساده تاریخی خلاصه شده است؛ ما نیازمند آن هستیم که به کنه واقعی زندگی این حضرت و همچنین پیام های مهم عاشورا بپردازیم.

وی ادامه داد: واقعه عاشورای حسینی سرشار از پیام های ارزشمند دینی، اسلامی، اخلاقی و انسانی است؛ ظلم ستیزی، شجاعت، ایثارگری، جوانمردی، آزادگی و... از جمله این پیام های مهم هستند و هریک از این پیام های می توانند دستمایه ای برای تولید ده ها اثر ارزشمند سینمایی و تلویزیونی قرار گیرند.

سعیدی سپس با بیان اینکه بهترین راه برای شناخت فرهنگ ایرانی-اسلامی به جوانان تولید آثار ارزشمند در سینما و تلویزیون است خاطرنشان کرد: اگر ما در پی تولید آثاری مفهومی و عمیق به دور از هرنوع شعارزدگی، قضاوت و پیش داوری باشیم می توانیم جوانان و نوجوانان را به سمت تماشای این نوع آثار جذب کنیم و از طریق تولید آثار فرهنگی و هنری آن ها را با مفاهیم ارزشمندی آشنا کنیم که می تواند در زندگی شان به کار گرفته شود.

این سینماگر متذکر شد: تولید آثار تاریخی و مذهبی در سینما و تلویزیون یک ضرورت است و مسئولان ذیربط باید توجه ویژه ای به این مسأله داشته باشند. سینما و تلویزیون ۲ رسانه بسیار قدرتمند و تأثیرگذار هستند و اگر کمی تدبیر و درایت ویژه وجود داشته باشد ما می توانیم از این ۲ رسانه برای آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان کشور بهره بگیریم و آن ها را به جای آشنا کردن با ضد ارزش ها با مفاهیم ارزشی و انسانی آشنا کنیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «فرستاده» و «یوسف پیامبر (ع)» در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم که یکایک متولیان عرصه فرهنگی و هنری کشور با دغدغه و اهتمام جدی این مسأله را در نظر گیرند و توجه ویژه ای برای تولید این قبیل آثار داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.