شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

لزوم پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی/۲

افتخاری: دستگاه قضایی باید با تمام توان در مقابل مسئولانی که به آثار شائبه دار مجوز تولید و پخش می دهند ایستادگی کند

لاله افتخاری

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم ورود دستگاه های امنیتی و قضایی به سینما برای پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی گفت: دستگاه قضایی باید با تمام توان در مقابل هنرمندانی که قانون را دور می زنند و مسئولانی که به آثار شائبه دار مجوز تولید و پخش می دهند ایستادگی کند؛ همین که امروزه شاهد آن هستیم که ایستادگی قوه قضائیه که منجر به جلوگیری از نمایش یک فیلم شد، خوراک رسانه های معاند و بیگانه شده نشان از آن دارد که عملکرد مسئولان قضایی بسیار درست و به جا بوده و از این به بعد هم آن ها باید در همین چارچوب با تمامی خاطیان و متخلفان برخورد کنند.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مدت ها است که می خواهند بین هنرمندان و نظام فاصله بیندازند، به همین علت هم از این بیانیه اخیر برخی سینماگران سوء استفاده کرده و توسط تریبون های شان آن را در بوق و کرنا کرده اند. این اتفاق نشان از آن دارد که هنرمندان ما باید با افزایش بصیرت مانع از اتفاقاتی مشابه بشوند و خوراک خبری برای رسانه های معاند را فراهم نکنند.

افتخاری در همین راستا متذکر شد: دستگاه قضایی رسالتی مشخص دارد، رسالت این نهاد آن است که در راستای ترویج قانون تمامی کسانی که به نوعی دچار تخلف می شوند و یا قانون را دور می زنند موأخذه کند و اجازه هرج و مرج را ندهد. اینکه برخی افراد دستگاه قضایی را متهم می کنند که چرا به مسأله سینما ورود پیدا کرده، کاری غلط است چرا که وظیفه دستگاه قضایی ورود به هر حیطه ای در کشور است و هر تخلفی که صورت بگیرد باید توسط مسئولان قضایی رصد شود.

وی تأکید کرد: ما همانطور که از دستگاه قضایی انتظار داریم در خصوص جرایم مالی، فساد اقتصادی، حقوق شهروندی و... ورود پیدا کند و از قاطعیت مسئولان قضایی در مبارزه با مفاسد مختلف خوشحال می شویم و از آن ها تشکر می کنیم، باید در خصوص ورود دستگاه محترم قضایی به مسأله فرهنگ و هنر و سینما هم قدردان و متشکر باشیم.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه هنر و رسانه جزو استثنائات نیست خاطرنشان کرد: خوشبختانه قاطبه سینماگران ما افرادی متعهد و پایبند به فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی، قانون و اخلاقیات هستند، مقررات را رعایت می کنند و هرگز در کارشان منحرف نمی شوند، آن دسته ای هم که احیاناً می خواهند قانون را دور بزنند باید با برخورد جدی از سوی مسئولان قضایی روبرو شوند.

افتخاری بزرگترین معضل امروز عرصه فرهنگ و هنر، بالاخص سینما را فقدان نظارت کافی از سوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و در این راستا تصریح کرد: کسانی که مسئولیت نظارتی دارند و مجوز می دهند باید پاسخگوی رفتارهای غلط خود باشند. مسئولان نظارتی نباید اجازه دهند آثاری تولید شوند که قانون را دور زده و بر ضد منافع و مصالح جامعه و کشور هستند. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، مطالبه عمومی مردم انقلابی ایران اسلامی است که با متخلفان در این عرصه برخورد صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.