به گزارش سینماپرس، محمد شریف خانی معاون فضای مجازی در نشستی با مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ از بسترها و فضاهای مناسب این معاونت برای بهره برداری در حوزه اطلاع رسانی و افزایش سواد رسانه ای مردم در حوزه ایمنی خبر داد.
معاون فضای مجازی در این دیدار ضمن تاکید بر حساسیت ویژه این سازمان، اظهار کرد: از آنجایی که دغدغه شما محافظت از جان های شریف مردم و امنیت آنهاست، از این رو توجه و حساسیت نسبت به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان گفت در حوزه تولید و انتشار محتوا، معاونت فضای مجازی گزینه ای است که همیشه مورد مراجعه قرار می گیرد کما اینکه قبلا هم در این خصوص جلساتی با سایر سازمان ها و نهادهای مشابه داشته ایم.
وی ادامه داد: به دلیل تاثیرگذاری محتوا در فضای مجازی، مخاطبان به سرعت در این حوزه رشد داشته اند. اگر این اراده در سازمان آتشنشانی وجود دارد که آن را به عنوان یک سرفصل جدیدی در فعالیتهای خود ببیند باید به صورت دراز مدت به آن فکر کند.
شریف خانی افزود: در این حوزه تولیدات باید به گونه ای باشد که مصرف آن در فضای مجازی راحتتر باشد به طور مثال ساخت کلیپ های کوتاه در کانال هایی که مخاطب مشخص دارد.
عرفانی سرپرست اداره کل تولید و انتشارات معاونت فضای مجازی نیز در ادامه بیان کرد: تلویزیون مخاطب خودش را دارد ولی مصرف محتوا در فضای مجازی رشد قابل توجهی در سالهای اخیر داشته است. ما در اداره کل انتشارات در سال های اخیر مدل تولید محتوا را به سمت نگاشت اقدام و نگاشت نهادی حرکت داده ایم. برای هر موضوع و مسئلهای، تعریف مخاطب داریم و مشخص می کنیم برای کدام هدف، تولید محتوا داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مخاطب و هدف را مشخص و متناسب با آن پیام خود را تعریف می کنیم یعنی این نقطه اثربخش در سنجش افکار عمومی به کجا خواهد رسید و پس از این است که کار تولید محتوا را انجام می دهیم. ما در معاونت فضای مجازی قالب های محتوای متعددی داریم که می توانند رقابت خوبی با هم داشته باشند.
مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی در این نشست اظهار کرد: موضوع اصلی و دغدغه سازمان آتش نشانی، ایمنی در شهر تهران است که هنوز جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا نکرده است. مردم هنوز حوزه های مختلف این سازمان را نمی شناسند و مسئله اصلی ما این است که بتوانیم از بسترها و فضاهایی که بشود از طریق آنها سطح آگاهی مردم را افزایش داد، استفاده کنیم.
وی افزود: هر چند که به لحاظ محتوای فنی، اطلاعات زیادی داریم اما اینکه به چه شکل برای مردم جذابیت داشته باشد و در چه قالبی برای مخاطب توزیع شود نیاز به تخصص شما دارد.
مدیر عامل آتش نشانی گفت: تا زمانی که حوزه عملیاتی ما بیشتر در آتش نشانی دیده میشود، نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد یعنی مردم فقط حوزه عملیات را می شناسند و بخش های دیگر سازمان آتش نشانی برای مردم ناشناخته مانده است.
مهدی داوری به همراه برخی از مدیران این سازمان با حضور در معاونت فضای مجازی رسانه ملی خواستار همکاری فیمابین این معاونت با سازمان آتش نشانی در زمینه های ایمنی و ارتقای سطح آگاهی مردمی شد.
ارسال نظر