دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری عنوان کرد:

با ۱۲ اثر تولیدی و ۹ پروژه پژوهشی، سال گذشته بهترین عملکرد را داشتیم

احسان کاوه در نشست خبری رویداد رویازی۲

سینماپرس: احسان کاوه معتقد است مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری سال گذشته را با بهترین عملکرد در زمینه‌های فعالیت‌های تولیدی تلویزیونی و انیمیشن، فعالیت‌های ترویجی و تحقیق و توسعه و «رویازی» پشت سر گذاشته‌ است.

احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری در راستای فعالیت‌های سال ۹۸ این مرکز عنوان کرد: فعالیت‌های سال گذشته را می‌توانیم به سه دسته کلی تقسیم کنیم که بخش اول فعالیت‌های تولیدی اعم از تلویزیونی و انیمیشن، بخش دوم فعالیت‌های ترویجی و تحقیق و توسعه اعم از امور مشارکت و پژوهش و بخش سوم «رویازی» است.

وی افزود: در تشریح فعالیت‌های بخش تولیدی به تفکیک تلویزیون و انیمیشن باید بگوییم که ما ۷ تولید تلویزیونی در سال گذشته داشتیم که عبارت از سری اول برنامه «نقد سینما» در ۲۱ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای که ۱۹ قسمت آن در بهار و تابستان سال ۹۸ از شبکه پنج سیما پخش شد، سری دوم برنامه «نقد سینما» که ۲۶ قسمت ۱۲۰ دقیقه ای آن در پاییز و زمستان سال ۱۳۹۸ از شبکه پنج سیما پخش شد، سری سوم برنامه «هنربین» در ۱۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای، مجموعه آیتم‌های «هنر متعهد به حقیقت» در ۱۰۰ آیتم ۲ الی ۳ دقیقه ای تولید و در هفته هنر انقلاب از شبکه‌های سیما پخش شد، برنامه‌های «مصیر» و «شوکران» که با مشارکت مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری بود و سریال تلویزیونی طنز «مردی برای تمام فصول» که نگارش متن ۲۶ قسمت نخست آن در سال گذشته به اتمام رسید.

به گزارش سینماپرس، وی همچنین در توضیح تولیدات انیمیشن گفت: در بخش اول فعالیت‌های تولیدی ما ۵ انیمیشن شامل انیمیشن سینمایی ۸۵ دقیقه‌ای «لوپتو» که تولید آن به پایان رسید و در انتظار اکران است، انیمیشن سینمایی ۸۵ دقیقه‌ای «یوز» که پیش تولید آن آغاز شده، «مسافری از دایتیا» در مرحله مذاکره برای سرمایه‌گذاری مشترک حوزه و صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران است، موسیقی، صداگذاری و دوبله سریال انیمیشن «الاغک»، اتمام جهان داستانی سریال انیمیشن «قاف آباد» که در حال حاضر در مرحله فراخوان برای مجری طرح و سرمایه‌گذاری است.  

کاوه درباره فعالیت‌های ترویجی و تحقیق و توسعه گفت: ما در بخش امور مشارکت سه اقدام موفق تجاری‌سازی محصولات، تبلیغات و حضور در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را داشتیم که در زمینه تجاری‌سازی محصولات، نگارش مارکت پلن برای پروژه‌های جاری مرکز، تهیه RFP برای پروژه های آتی مرکز، ثبت حقوقی طرح‌ها، طراحی سناریوهای پیش‌بینی فروش و ... و در بخش تبلیغات، طراحی و تولید اقلام تبلیغاتی خلاقانه جهت شرکت در رویدادهای داخلی و خارجی با هدف تقویت برند مرکز و برند محصولات را داشتیم.

وی درباره حضور در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: ما از ۷ تا ۱۳ دی‌ماه ۹۸ در این جشنواره حضور داشتیم و رویکرد کلانمان در این حضور تبیین جایگاه مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری به عنوان نقطه اتصال صنعت انیمیشن به صنعت اسباب‌بازی بود که محقق شد.

این مدیر باسابقه درباره پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز نیز روند مثبتی را گزارش کرد و گفت: تجزیه و تحلیل بازار انیمیشن، نرخ تولید انیمیشن در دنیا،   انواع تبلیغات در انیمیشن دنیا، روش‌های خلاقانه تبلیغات درون فیلمی، انواع مشارکت در تولید مطالعه مجموعه انیمیشن YOKO محصول مشترک روسیه و اسپانیا، بررسی نظام رده‌بندی سنی کشور انگلستان، مفاهیم صنایع خلاق، طراحی مدل سه‌گانه مشارکت مورد استفاده در پروژه «مسافری از دایتیا» و مطالعه تطبیقی ساختار استودیو دیزنی از جمله فعالیت‌های پژوهشی ما در سال گذشته بود.

احسان کاوه همچنین در توضیح «رویازی» که پیش از این به تفصیل بررسی کرده بودیم بیان داشت: «رویازی» در ۶ بخش آموزش کارگاهی و منتورشیپ پیچ، نشست نقد انیمیشن‌های وب سری، همایش مسئولیت فرهنگی رویازی ۲، نمایشگاه میز تکنولوژی، برگزاری جلسات جذب و پیچ معکوس و برگزاری رویداد پیچ انیمیشن و پیچ کاراکتر «رویازی» در فواصل زمانی تعیین شده از ۷ مهر تا ۲۷ آذرماه برگزار شد.

وی تاکید کرد: اگرچه «رویازی» از مهم‌ترین اتفاق‌های سال گذشته مرکز بود اما اگر بخواهیم از نقاط پر اهمیت‌تر آن صحبت کنیم باید درباره همایش مسئولیت‌های فرهنگی «رویازی ۲» بگوییم که با هدف تبیین اهمیت نقش انیمیشن در پیاده‌سازی مسئولیت فرهنگی و معرفی توانمندی‌های انیمیشن ایران به مدیران روابط عمومی با حضور ایرج طهماسب، سید امیر آقایی، مجتبی یوسفی، دکتر محمدی، محمدحسین علمدار در سطح کشور برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دیگر بخش برجسته «رویازی» برگزاری جلسات جذب و پیچ معکوس با حضور نمایندگانی از سفارش دهندگان داخلی و خارجی شامل قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، سازمان آتش‌نشانی، استودیو انیمیشن ملنیتسای روسیه، شرکت تولیدکننده و توزیع کننده کینوِفست روسیه، شبکه تلویزیون اینترنتی مالیش روسیه، حوزه هنری، شرکت هوشمند افزار پازاندیش، وزارت نیرو، کمپانی کاروسل روسیه و شرکت ریکی روسیه بود.

کاوه در پایان نوید سال پربارتر و فعالیت‌های گسترده‌تری در سال ۹۹ داد که در گفت‌وگوهای بعدی به شرح و تفصیل آن خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.