شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

در پی انتشار یک یادداشت در سینماپرس؛

تلاش مذبوحانه شاه نشینان خانه سینما برای فرو نشاندن خشم صنوف سینمایی

انتقاد سینماگران از خانه سینما

سینماپرس: در پی انتشار یادداشت اخیر سینماپرس که در آن خبر از تدارک تجمع اعتراضی صنوف سینمایی علیه رفتار ظالمانه و ضدصنفی مدیران شاه نشین خانه سینما داده بود، هیأت مدیره این نهاد که مدت ها است با موجی از انتقادات و خشم سینماگران روبرو است تصمیم گرفته تا ساعت ۱۱ صبح امروز جلسه ای اضطراری با روسای صنوف معترض تشکیل دهد اما بر اساس شنیده ها تصمیم صنوف معترض آن است که یک بار برای همیشه با قدرت و اتحاد جلوی ستم بیشتر مدیران این نهاد ضدصنفی را بگیرند!

به گزارش سینماپرس همایون اسعدیان که با عملکرد به شدت غلط خود طی سال های اخیر منجر به ایجاد تنش و تشتت در خانه سینما شده و علاقه به قدرت مانع از آن است که با استعفا اهالی سینمای کشور را خرسند کند بعد از انتشار یک یادداشت در سینماپرس با عنوان «از نامه نگاری انتقادی صنوف سینمایی بر ضد رفتارهای دیکتاتورمآبانه مدیران شاه نشین خانه سینما تا خبرهایی مبنی بر تدارک تجمع اعتراضی صنوف سینمایی در دوران کرونایی!» تصمیم گرفت در این دوران بحرانی کرونا با ریشخند به ستاد مقابله با کرونا دستور به برگزاری جلسه ای اضطراری و حضوری با معترضین را بدهد تا شاید بتواند آتش خشم سینماگران را فرو نشاند.

این در حالی است که یکی از روسای صنوف سینمایی که مایل نبود نامش فاش بشود به سینماپرس اطلاع داد: «ما به هیچ عنوان جلوی عملکرد تبعیض آمیز و ظالمانه مدیران خانه سینما کوتاه نخواهیم آمد؛ ما امروز به خانه سینما می رویم تا علیه دیکتاتورها توفان به پا کنیم!؛ ما به شدت تحت فشار هستیم! این ها از ترس تحصن و تجمع اعتراضی ما حتی کرونا را به ریشخند گرفته اند و در این زمانی که باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود می خواهند پیروی همه رفتارها و تصمیمات غلط شان با بی تدبیری تمام ما را زیر یک سقف جمع کنند تا احتمالا با دادن وعده وعیدهای همیشگی ما را مجبور به سکوت نمایند در صورتی که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و این بار ما مصرتر از همیشه پای کار هستیم تا تکلیف این هیأت مدیره را یک سره کنیم!»

لازم به ذکر است بر اساس شنیده های سینماپرس از یک منبع آگاه روز گذشته در گروه مجازی روسای صنوف و هیأت مدیره خانه سینما جدال لفظی شدیدی میان برخی مسئولان صنوف با مدیران مستبد خانه سینما صورت گرفته است.

مدیران این نهاد ضدصنفی که بی توجه به مشکلات عدیده معیشتی و نیازهای اقتصادی سینماگران مرتبا مشکلات شدید زندگی سینماگران را نادیده می گیرند و به جای حل مشکلات رفاهی و معیشتی زندگی سینماگران، تخصیص عادلانه عیدی و... را دور از شأن سینماگران برمی شمردند باعث شده اند تا روز به روز به دامنه انتقادات و خشم اهالی سینما افزوده شود.

مدیران ناکارآمد خانه سینما که این نهاد را تنها تکیه گاهی برای قدرت خود می دانند به تازگی با عملکرد نادرست شان موجب خروج ۵ تشکل از کارگروه کرونای سینما شدند! در بخشی از بیانیه اعتراضی این ۵ تشکل علیه دیکتاتوران خانه سینما آمده است: «تصور ما بر این است که متاسفانه این‌گونه حرکات غیرصنفی می‌تواند بیشتر در جهت شیوع ویروس کرونا باشد تا در حکم مقابله با آن

همچنین اظهارات کذب همایون اسعدیان علیه هیأت ساماندهی صنوف سینمایی دولت دهم نیز با انتقاد جدی از سوی سینماگران آزاده و اندیشمند روبرو شده است! در همین رابطه تاکنون سعید الهی، حسین فرحبخش و سیدضیاء هاشمی مواضع تندی علیه رئیس هیأت مدیره خانه سینما گرفته و حتی خواستار اقامه دعوی علیه وی در دادگاه های صالحه شده اند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.