سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

در قالب طرح اکران مجازی تئاترهای کانون (نمایش‌نما)؛

نمایش «خرس آرکانسا» مهدی مقیمی تماشایی شد

نمایش «خرس آرکانسا»

سینماپرس: «خرس آرکانسا» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی عنوان یکی از فیلم تئاترهای کانون است که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان بر روی پایگاه مجازی کانون پرورش فکری قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از مرداد ۱۳۹۹ آغاز شده و تا نیمه‌ی آبان سال جاری ادامه دارد، در هفته دوم اکران خود نمایش «خرس آرکانسا» را برای مخاطبان خردسال و کودک بر روی سامانه قرار داد.

بر اساس این خبر، اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون با شیوع بیماری کرونا در جهان و محروم شدن کودکان و نوجوانان از تماشای تئاتر و استفاده از فضاهای فرهنگی، تصمیم گرفت که فیلم آثار و تولیدات سه دهه‌ی گذشته خود را در قالب طرح «نمایش‌نما» بر روی پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
«خرس آرکانسا» یکی از این فیلم تئاترها است که داستان آن در مورد آشنایی دختربچه‌ای به نام تیش با خرسی که در سیرک هنرنمایی می‌کند، است. تیش که آرزو دارد پدربزرگش برای همیشه در کنار او باشد از خرس می‌آموزد که تا وقتی کارهایی را که پدربزرگ به او یاد داده زنده نگاه ‌دارد، پدربزرگ در کنار اوست و... و.
این نمایش به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی، اولین بار در آبان سال ۱۳۹۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بر روی صحنه رفت و با بیش از ۱۰۰ اجرا با استقبال مخاطبان مواجه شد. سپس در سال ۱۳۹۸ برای دومین بار در سالن بوستان این مرکز پذیرای تماشاگران علاقه‌مند شد.


به گفته مقیمی؛ این نمایش نوشته اوراند هریس و ترجمه بهزاد نژادقنبر به سوال‌های زیاد کودکان درباره مرگ و از دست دادن عزیزانشان پاسخ می‌دهد. نمایش «خرس آرکانسا» نگرانی‌ها و اضطراب کودکان درباره از دست دادن عزیزانشان را مورد توجه قرار می‌دهد و در روند داستان به بخشی از سوال‌های ذهنی کودکان درباره این موضوع پاسخ می‌دهد. ما بارها در پایان نمایش شاهد رضایت بسیاری از والدین از محتوای این نمایش بودیم.
این کارگردان، ایده اکران فیلم تئاترهای کانون به صورت آنلاین را در دوره بحران کرونا بسیار مفید دانست و افزود: این حرکت خوب در طرح نمایش‌نما منجر به ایجاد امید در اهالی تئاتر کودک می‌شود، زیرا تئاتر کودک با تماشاگر کودک زنده و پویاست. پس توجه به قشر کودک و نوجوان که به خاطر این بیماری از دیدن نمایش محروم شده‌اند، کار بسیار پسندیده‌ای است.
مهدی مقیمی‌اسفندآبادی دارای مدرک کارشناسی سینما است و از سال ۷۹ فعالیت خود را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان آغاز کرد و تاکنون آثاری مانند «کوکوی گردن دراز» و «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» را در مرکز تولید تئاتر و تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری اجرا کرده است.
اجرای نمایش‌های میدانی و محیطی و اجرای تئاتر در سالن‌های روباز کانون از فعالیت‌های این کارگردان تئاتر برای ایجاد شور و امید در میان کودکان است.
یادآوری می‌شود در طرح نمایش‌نما، ۳۶ عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به‌تدریج در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری می‌شود که دسترسی به آن تا پایان فصل پاییز ۱۳۹۹ از طریق نشانی اینترنتی th.kpf.ir امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.