چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۱۶

بقایی: اوضاع زندگی اهالی سینما بسیار نابسامان است/ مردم تصویر خود را در فیلم ها نمی بینند!

بهروز بقایی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: بهروز بقایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت:متأسفانه اوضاع فرهنگ و هنر و بالاخص سینما در این ایام هیچ خوب نیست و وضعیت زندگی اهالی سینما و هنرمندان بسیار نابسامان است و مسئولان سینمایی هم بی دغدغه فقط نظاره گر این اتفاقات تلخ هستند.

بازیگر فیلم های سینمایی «پرواز پنجم ژوئن» و «به وقت خماری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید وظیفه تمامی نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی و... رسیدگی به مطالبات و رسیدگی به امور زندگی هنرمندان است؛ مدیران باید وجدان و شرافت کاری، دغدغه مندانه در پی حل معضلات عدیده سینما باشند اما متأسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم!

این سینماگر اوضاع سینما را بسیار بغرنج دانست و تأکید کرد: شاید در این ایام به دلیل گسترش ویروس کرونا ما شاهد تعطیلی و عدم استقبال مردم از فیلم ها هستیم اما نکته آنجا است که متأسفانه چند سالی است سینما دیگر با استقبال گسترده ای از سوی آحاد افراد جامعه روبرو نمی شود.

بقایی با بیان اینکه علت عدم استقبال مردم از فیلم های سینمایی نیز به مسئولان باز می گردد اظهار داشت: سینما با حضور تماشاگر معنا پیدا می کند و بدون تماشاگر زنده نیست. قشر عظیمی از تماشاگران مخاطبانی هستند که تصویر خود را در فیلم ها نمی بینند و به همین علت هم کمتر از فیلم هایی که به صورت سری دوزی تولید و اکران می شوند استقبال می کنند!

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم مسئولانی اداره سینمای کشور را در دست بگیرند که اولاً قصدشان ترویج اندیشه در سینما باشد و در گام بعدی برای اهالی زحمتکش سینما دلسوزانه و دغدغه مندانه تلاش کنند و حداقل سعی شان بر این باشد که بخشی از آلام زندگی آن ها را تسکین دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.