دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۷

محقق: سینمای ایران طی سال های اخیر مرتب در حال درجا زدن بود/ مدیران سینمایی نسبت به معیشت هنرمندان بی توجهند!

 سیدهادی محقق*

سینماپرس: سیدهادی محقق کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: بهترین تعبیری که می توانیم از وضعیت سینما طی ۸ سال گذشته داشته باشیم این است که بگوییم سینمای ایران طی سال های اخیر مرتب در حال درجا زدن بود و هیچ اتفاق نو، دستاورد مثبت و رو به جلویی را در این سال ها شاهد نبودیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «ممیرو» و «بردو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم هایی که در این سال ها تولید شدند هیچ اتفاق مبارکی در سینما محسوب نمی شوند؛ ما باید بدانیم اگر برخی فیلم ها طی این سال ها مورد توجه برخی منتقدان، اهالی رسانه و یا مردم قرار گرفتند به دلیل آن بوده که ما به حداقل ها بسنده کرده ایم و این افراد آنقدر کارهای ضعیف دیده اند که وقتی یک کار معمولی یا متوسط می بینند دچار شگفتی می شوند!

وی ادامه داد: طی ۸ سال گذشته سینمای ایران عاری از هرگونه خلاقیت، نوآوری و بروز و ظهور استعدادهای درخشان بود. واقعاً در این سال ها هیچ استعدادی معرفی نشد که ما بتوانیم امیدوار باشیم این استعداد می تواند پرچم کشورمان را در رقابت های سینمایی جهانی بالا نگه دارد.

محقق سپس با انتقاد از وضعیت بد معیشتی و بیکاری و خانه نشینی گسترده سینماگران به ویژه در ایام کرونا تصریح کرد: مدیران سینمایی نسبت به معیشت هنرمندان بی توجهند! ما هیچ دغدغه مندی جدی از سوی متولیان سینمایی برای رفع بحران از زندگی سینماگران در این سال ها شاهد نبودیم. البته بنده معتقدم وضعیت بد معیشتی هنرمندان باید قبل از کرونا جدی گرفته می شد که متأسفانه مدیران سینمایی نسبت به آن بی دغدغه بودند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: متأسفانه سال ها است با تغییر دولت ها مدیران متفاوتی اداره امور سینمای کشور را در دست می گیرند که هیچ کدام نتوانسته اند تغییرات اساسی و بنیادین در سینما ایجاد کرده و موجبات رشد و توسعه سینما را از هر نظر فراهم آورند و من امیدوارم به زودی با روی کار آمدن یک مدیر دغدغه مند شاهد تحولات مثبت و ارزنده در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.