دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۴

شاهمرادی زاده: طی سال های گذشته فراماسونرها در همه حوزه ها از جمله سینما نفوذ کردند/ امکان ساخت برای فیلمنامه های استراتژیک طی این سال ها فراهم نشد

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: متأسفانه طی سال های گذشته فراماسونرها در همه حوزه ها از جمله سینما نفوذ کردند؛ در واقع آن ها هستند که برای همه امور و حوزه ها از جمله سینما خط دهی می کنند و به نوعی اداره عرصه فرهنگ و هنر در دست آن ها است و مدیران فرهنگی و هنری رسماً هیچ کاری جز آنچه فراماسونرها به آن ها دیکته می کنند نمی توانند انجام دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از سینمای ارزشی، ملی، انقلابی و دفاع مقدس هیچ وقت حمایت درستی نشده و به دلیل فقدان دغدغه از سوی اکثریت مدیران سینمایی این سینمای استراتژیک همیشه به محاق رفته و متأسفانه امکان ساخت برای فیلمنامه های استراتژیک و ارزشی طی این سال های اخیر فراهم نشد.

وی ادامه داد: بی مهری و بی توجهی مدیران سینمایی و فرهنگی به سینمای استراتژیک و ملی در حالی است که آن ها باید پرچمدار حمایت از این سینما باشند؛ آن ها هستند که باید فرمان دهند تا از سینماگران جنگ حمایت شود اما متأسفانه چنین اتفاقی نمی افتد و این اتفاق در سینمای جمهوری اسلامی ایران بسیار تلخ و دردآور است.

شاهمرادی زاده سپس خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: آقایان بیایید پاسخ بدهید چرا ما نمی توانیم فیلمنامه های ارزشی مان را در حوزه های مختلف از جمله مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و... بسازیم؟ چرا به جای حمایت از این سینمای ارزشمند از فیلم هایی حمایت می کنید که بنیان خانواده و ارزش های دینی و ملی را زیر سوأل می برند؟ چرا سینمای جمهوری اسلامی ایران باید سرشار از فیلم های مهوعی شود که در آن شوخی های رکیک جنسی و... وجود دارد؟

این سینماگر تأکید کرد: هنرمندان بی شماری هستند که دغدغه پرداختن به موضوعات ملی، انقلابی و دینی را دارند و با تمام جان شان برای تقویت پایه های سینمای استراتژیک ایستاده اند اما هیچ مدیر فرهنگی از آن ها حمایت نمی کند و هیچ بودجه ای به آن ها اختصاص پیدا نمی کند.

وی سپس این نوع حرکت ها در سینما را تعمدی برشمرد و تصریح کرد: بی تردید دست هایی در کار است و برخی اشخاص عمداً می خواهند سینمای استراتژیک را به نابودی مطلق بکشانند. به همین علت است که ما در فیلم های سینمایی هیچ نشانی از ارزش ها و انسانیت نمی بینیم، هیچ اثری از نماز و مسجد و تولد و فرزندآوری و شادی در خانواده ها و... نمی بینیم و همه چیز یا به سیاهی مطلق منجر شده و یا شوخی های زننده کلامی و رفتاری جنسی!

شاهمرادی زاده در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه کوتاهی در همه حوزه ها زیاد است. دولت رسماً همه چیز را به حال خود رها کرده و به همین علت است که ما شاهدیم کلی خانه خالی در کشور احتکار شده. مشکلات شدید اقتصادی گریبان مردم را گرفته و خلاصه هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.