چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۳

افتخاری: دولت سیزدهم باید در پی حفظ، احیاء و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی باشد/ توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بسیار سازنده خواهد بود

لاله افتخاری در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی ستاد اربعین

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم باید در پی حفظ، احیاء و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی باشد چرا که متأسفانه امروز به اذعان دوستان و حتی بیگانگان و دشمنان ما از ارزش های انقلاب اسلامی بسیار دور شده ایم و این مهم باید در عزل و نصب ها، برنامه ها و سایر امور دولت سیزدهم لحاظ شود و بی تردید اگر این مسأله برطرف گردد ما به خودی خود شاهد بهبود اوضاع فرهنگی کشور خواهیم بود چرا که مقوله فرهنگ در ذیل همین ارزش های انقلابی است.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان دولت سیزدهم که بحمدالله انقلابی و متعهد هستند باید بدانند توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط مقام معظم رهبری اعلام شد می تواند برای کشور در تمامی حوزه ها و زمینه ها سازنده باشد.

وی تأکید کرد: مسئولان دولت سیزدهم در حقیقت اگر منویات مقام معظم رهبری و آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی را اجرایی کنند به خودی خود بخش اعظمی از معضلات فرهنگی کشور برطرف خواهد شد.

افتخاری سپس با تأکید بر اینکه فرهنگ دینی باید در تمامی ارکان کشور به صورت واقعی جاری شود اظهار داشت: دولتمردان نباید در این زمینه سهل انگاری کنند؛ متأسفانه کم کاری و سهل انگاری برخی مسئولان در گذشته به شدت کشور را دچار ضرر و خسران کرد و از این رو بنده امید دارم که دیگر چنین اتفاقاتی هرگز تکرار نشود.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی یادآور شد: چندی پیش بنده در همایشی خدمت آقای رئیسی عرض کردم که شما باید فرهنگ قرآنی را در جامعه پیاده سازی کنید. بی شک اگر به مفهوم واقعی برای پیاده سازی فرهنگ قرآنی در کشور برنامه ریزی شود ظرف چند سال آینده بخش کثیری از مشکلات کشور بالاخص در حوزه فرهنگی برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مبحث بسیار داغ صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و در این رابطه متذکر شد: مسأله فضای مجازی بسیار مهم است اما نباید در این باره جامعه را دچار التهاب کرد. ما باید با اقتدار از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی، ملی و انقلابی مان بهره مند شویم. خوشبختانه کشور ما در بسیاری از حوزه ها و زمینه ها در دنیا حرف های جدی برای گفتن دارد و ما در حوزه فضای مجازی نیز باید بر اساس ایده و عقاید خودمان قدم برداریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.