چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

با دستور مدیرعامل خانه سینما انتخابات شورای داوری برگزار نشد!/ استمرار تشتت در خانه سینما؟

انتقاد سینماگران از خانه سینما

سینماپرس: بر اساس شنیده ها پیرو رویکرد شاه نشینان خانه سینما که توأم با انفعال مدیران سینمایی، به ترکتازی خود ادامه داده اند، به تازگی و به دلیلی نامعلوم با دستور مدیرعامل خانه سینما انتخابات شورای داوری لغو شد. این در حالی است که قرار بوده طبق سنت قانون شکنانه این نهاد ضد صنفی صنوفی که زیر بار زور و اجبار برای ثبت در وزارت کار نرفته اند، در این انتخابات شرکت داده نشوند تا تنها یاران غار مدیران این نهاد بتوانند در انتخابات فرمایشی و از پیش تعیین شده شرکت کرده و همچنان با ارعاب و فشار و تهدید با سینماگران بخت برگشته و بی پناه برخورد کنند!

به گزارش سینماپرس یکی از منابع آگاه که مایل نبود نامش فاش بشود طی تماس تلفنی با سینماپرس اظهار داشت: علیرغم اعلام قبلی خانه سینما مبنی بر برگزاری انتخابات شورای داوری، صبح روز سه شنبه ۲۳ آذرماه بر اساس دستور مدیرعامل این نهاد که به صورت مکتوب و با دست خط خود آن را نوشته است، این انتخابات لغو شد.

با دستور مدیرعامل خانه سینما انتخابات شورای داوری برگزار نشد!/ استمرار تشتت در خانه سینما؟

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که ماه ها است دوره کنونی هیأت داوری خانه سینما به پایان رسیده اما مدیرعامل این نهاد به دلایل نامشخص و واهی قصد برگزاری این انتخابات را ندارد و مرتب و مکرر آن را به تعویق می اندازد.

شایان ذکر است این دوره هیأت داوری از پر حاشیه ترین دوره های داوری بوده که با آرای خود باعث نارضایتی شدید بسیاری از سینماگران شده است و همه سینماگران یک پارچه و یک صدا خواهان برگزاری انتخابات سالم با حضور تمامی صنوف هستند تا به ریاست بیش از یک دهه ای رئیس شورای داوری این نهاد ضد صنفی و ضد سینمایی پایان دهند.

لازم به یادآوری است که در ادامه اتفاقات ضد صنفی اخیر این نهاد، چندی پیش مجمع عمومی برخلاف اساسنامه با حضور صنوف نزدیک به هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد و صنوفی که زیر بار بی احترامی ثبت در وزارت کار نرفته بودند از حضور در این مجمع منع شدند.

بدیهی است رسیدگی به وضعیت اسفبار و بحرانی خانه سینما عزم جدی مدیران سینمایی و دولتمردان را طلب می کند تا یک بار برای همیشه بساط شاه نشینان این نهاد را جمع کنند. قابل توجه آنکه اخیراً بسیاری از روسا و اعضای شورای مرکزی صنوف خواستار انحلال دائمی و تعطیلی خانه سینما شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.