چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

انبوه فیلم های پشت اکران؛ چالش ها و راهکارها/۹

نیک بین: تنها راه نجات سینما در شرایط فعلی کاهش تولید است/ فیلمسوزی به شیوه کنونی لطمات جبران ناپذیری به صنعت سینما می زند

محمد نیک بین

سینماپرس: محمد نیک بین تهیه کننده سینما در خصوص انبوه فیلم های پشت پرده و راهکار برون رفت از فیلمسوزی در سینما گفت: تنها راه نجات سینما در شرایط فعلی کاهش تولید و عدم اعطای پروانه ساخت است چرا که با توجه به صدها فیلمی که در انتظار اکران هستند اگر باز هم فیلم های دیگری تولید شوند آن ها نیز همچنان متقاضی اکران خواهند بود و این دور باطل فیلمسوزی در سینما ادامه پیدا خواهد کرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بمانی» و «کاغذ خروس نشان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا میزان تولیدات کاهش جدی پیدا نکند سینما سامان نخواهد گرفت و مدیران سینمایی از همین حالا باید تدبیری جدی داشته باشند تا فیلم های جدیدی تولید نشده و به خیل عظیم فیلم های متقاضی اکران اضافه شوند.

وی ادامه داد: اگر این روند کنونی همچنان ادامه پیدا کند و مدیران بخواهند به صورت بی محابا پروانه ساخت صادر کنند اوضاع سینما بدتر از این خواهد شد و کم کم تهیه کنندگان و سرمایه گذاران علاقه شان را برای تولید در سینما از دست می دهند و سرمایه های خود را به بخش دیگری هدایت خواهند کرد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه فیلمسوزی به شیوه کنونی لطمات جبران ناپذیری به صنعت سینما می زند تصریح کرد: مسئولان و سیاست گذاران سینما باید آگاه باشند اگر تهیه کنندگان و سرمایه گذاران از تولید برای سینما بری شوند افرادی که زندگی شان وابسته به سینما است به هم می ریزند و عواقب بسیار بدی از نظر اقتصادی برای جامعه سینمایی دور از انتظار نخواهد بود.

نیک بین متذکر شد: کاهش میزان صدور پروانه ساخت و تولید برای مدت حداقل یک سال می تواند باعث شود فیلم های پشت اکران مانده با شیوه بهتری و با رعایت عدالت اکران شوند تا سرمایه شان بیش از این سوخت نشود.

وی در پایان این گفتگو افزود: با توجه به ساخت و ساز سالن ها و پردیس های متعدد سینمایی در شهرهای مختلف کشور به ویژه در کلان شهر تهران خوشبختانه مشکل کمبود سالن تا حدودی مرتفع شده و تنها یک برنامه ریزی مناسب نیاز است تا بتوانیم از این برهه بسیار حساس در سینما به درستی عبور کنیم و هنر هفتم را از نابودی و ورشکستگی مطلقی که در انتظارش هست نجات بخشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.