چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

با ارائه جزئیاتی از تقویم جشنواره؛

پوستر سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ظهر روز چهارشنبه ششم بهمن با حضور محمود سالاری معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر روز چهارشنبه ششم بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی و رئیس جشنواره، حسن ریاحی دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری، هیئت انتخاب آثار و گروه‌ها، مدیران و دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد اله یاری (سرپرست دفتر موسیقی و رئیس جشنواره) با ارائه گزارش‌هایی از روند امور اجرایی جشنواره، در سخنانی مطرح کرد: امروز در جلسه مشترکی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری، هیئت انتخاب آثار و مدیران بخش‌های مختلف هستیم که کار خود را از خردادماه آغاز و جلسات مختلفی هم برگزار کرده‌اند.

اله یاری همچنین در ادامه سخنانش از برگزاری جلسات بخش‌های تخصصی جشنواره همچون جایزه باربد، موسیقی و رسانه و جایزه ترانه نیز خبر داد و اعلام کرد که برگزیدگان این بخش‌ها در آیین اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.

سرپرست دفتر موسیقی افزود: اجراهای صحنه‌ای جشنواره سی و هفتم به این شکل خواهد بود که از ٢٠ تا ٢٦ بهمن‌ماه اجراهای پاپ روی صحنه خواهند رفت و بخش غیرپاپ ٢٢ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. ٢٧ و ٢٨ بهمن‌ماه نیز به مناسبت وفات حضرت زینب (س) برنامه‌ای نخواهیم داشت و ٢٩ خردادماه آیین اختتامیه جشنواره خواهد بود.

در ادامه این مراسم، اردوان جعفریان دبیر بخش بین‌الملل ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این کمیته گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره امسال، گروه‌ها را به سمت موسیقی کلاسیک تغییر مسیر دادیم.

مسعود اله یاری (مدیر کمیته روابط عمومی) نیز در گزارشی اعلام کرد: پس از اتمام فراخوان دعوت از رسانه‌ها و جمع‌بندی نهایی، بیش از ٨٠ رسانه داخلی و خارجی در خواست حضور در جشنواره داده‌اند و همچنین میزبان رسانه‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، چین، ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق و لبنان خواهیم بود که مراحل صدور کارت عکاسان و هماهنگی نحوه حضور اصحاب محترم رسانه در سالن‌ها با ستاد اجرایی صورت گرفته است.

سعید میرمحمد صادق (دبیر جایزه موسیقی و رسانه) و مسلم نادعلی‌زاده (دبیر جایزه ترانه) نیز گزارشی از فعالیت‌ها، هیئت داوران و نحوه برگزاری این دو جایزه ارائه دادند و در ادامه امیرعباس ستایشگر (مشاور اجرایی جشنواره) به ارائه گزارشی از روند امور اجرایی بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت.

شاهین فرهت، داوود گنجه‌ای و احمد صدری (اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره) با تقدیر از تلاش‌های ستاد اجرایی جشنواره به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

حسن ریاحی (دبیر جشنواره) با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر و تأثیر آن بر هنرمندان جوان گفت: با توجه به تعطیلی دوساله اجراهای صحنه‌ای، دوست دارم جشنواره بهانه‌ای باشد که گرد و غباری از سازها گرفته شود و حرکتی ایجاد شود. وی در پایان در عملکرد ستاد اجرایی جشنواره گفت: من فکر می‌کنم جشنواره با شرایط فعلی بسیار قابل دفاع است.

محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) پس از شنیدن صحبت‌های حاضران با ابراز امیدواری برای برگزاری جشنواره‌ای باشکوه در سخنانی مطرح کرد: از همه دست‌اندرکاران که این موکب را سرپا نگه داشته‌اند، تشکر می‌کنم. امیدوارم کارمان برکت داشته باشد و با یک وفاق ملی، همه ما باید زیر پرچمی با گفتمانی که هویت ملی ما را رقم می‌زند، احیا کنیم.

در بخش پایانی نیز از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی امید عسگری رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.