جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

دومین جلسه هیأت امنای «بنیاد سینمایی فارابی» برگزار شد؛

وزیر ارشاد: امیدواریم در بودجه سال آینده شاهد اتفاق ویژه و اعتلای این نهاد سینمایی به ویژه در بخش تولیدات سینمایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: وزیر فرهنگ در دومین جلسه هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد که تولیدات بنیاد فارابی باید در تراز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در دولت مردمی با بیان اینکه به دنبال سینمای پاک و اسلامی هستیم، گفت: هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی فرصتی مهم برای تقویت صنعت سینمای ایرانی اسلامی است.

محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه که ۲۷ بهمن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش سینما در فرهنگ سازی عمومی، افزود: نقش بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی سینما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مأموریت‌های پیش روی بنیاد سینمایی فارابی با هدف ارتقای جایگاه صنعت سینمای ایران ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور و مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده شاهد اتفاق ویژه در بنیاد سینمایی فارابی و اعتلای این نهاد سینمایی به ویژه در بخش تولیدات سینمایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم چرا که این موضوع همواره یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است و باید تلاش کنیم با همراهی هیأت امنای بنیاد فارابی بخشی از این مطالبات را که گامی در جهت جهاد تبیین به حساب می‌آید، اجرایی کنیم.

رئیس شورای هنر با تاکید بر اینکه به دنبال سینمای پاک و اسلامی هستیم، بیان کرد: امیدواریم با تولیدات فاخر در تراز انقلاب اسلامی، شاهد تولید آثار سینمایی در شأن دیدگاه‌های فرهنگی نظام اسلامی و احکام اسلامی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ارتقای کمی و کیفی در تولیدات بنیاد سینمایی فارابی و سینمای ایران را یکی از افق‌های پیش روی دولت مردمی دانست و با اشاره به اهمیت «اقتصاد فرهنگ» تصریح کرد: نگاه ما همیاری و کمک متقابل اقتصاد و فرهنگ است و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید ظرفیت حداکثری عملیاتی و اجرایی خود را به نفع سینمای ایران فعال کند، چرا که نگاه ما به این جلسه و عزیزانی که در هیات امنا هستند تشریفاتی و به مثابه شورای سیاستگذاری نیست و امیدواریم با نگاهی کاملاً اجرایی و عملیاتی بتوانیم قدم‌هایی برای اعتلای سینمای ایران برداریم.

در این جلسه سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با ارائه گزارشی، به تازه‌ترین مختصات سینمای جهان در عرصه فرهنگ و اقتصاد و جایگاه سینمای ایران در حوزه تولید و اقتصاد در منطقه اشاره و برنامه‌های آتی و طرح تحول این بنیاد را تشریح کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی نیز با اشاره به وضعیت سینمای ایران و بیان نیازهای اساسی تولید و توزیع آثار سینمایی به الزامات پیشروی این صنعت و نقش بنیاد فارابی در تحقق این الزامات اشاره کرد.

در ادامه اعضای هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی به تشریح نقطه نظرات و راهکارهای اجرایی برای اعتلای جایگاه این بنیاد و کمک آن به عرصه فرهنگ سازی سینما در گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد جلسه بعدی هیأت امنا در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.