شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

خلأ توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی در هنرهفتم/۱

اصغری: مدیران سینمایی باید برای تولید انبوه فیلم های ارزشی و مروج فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی طرح های تشویقی بگذارند/ به سینمای ارزشی کمتر توجه می شود

ابراهیم اصغری

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص خلاء توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی در هنرهفتم و لزوم رفع این نقصان گفت: مدیران سینمایی باید برای تولید انبوه فیلم های ارزشی و مروج فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی طرح های تشویقی بگذارند چرا که مدیران فرهنگی هر کشوری برای اهداف فرهنگی و سیاسی شان تبلیغ و سرمایه گذاری می کنند اما ما سال ها است شاهد بی توجهی مدیران به این اتفاق مهم هستیم و همین باعث تولید آثار انبوهی در سینمای ایران شده که کمترین قرابتی را با فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم های ارزشی چه در زمان تولید چه در زمان اکران باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند؛ متأسفانه سال ها است بی توجهی به سینمای ارزشی و استراتژیک در سینمای ایران بیداد می کند و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی باید بر اساس اولویت موضوعی خودشان مبادرت به صدور مجوز برای فیلم ها کنند تا سینمای ایران سرشار از فیلم های سیاه و یا لوده نشود! البته در این میان فیلمسازان سینمای ارزشی نیز باید جذب مخاطب را مدنظر خود قرار دهند و آثاری را تولید کنند که بتواند مخاطب را به سالن های سینما بکشاند و با استقبال انبوه مردمی مواجه شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه باعث تأسف است که به سینمای ارزشی کمتر توجه می شود اظهار داشت: مدیران سینمایی باید بر اساس اولویت های جامعه برنامه ریزی کنند و از سینماگران کمک بخواهند تا آثار ارزشمند و استراتژیک تولید کنند و هویت سینمای ملی را دوباره احیاء کنند.

اصغری در بخش دیگری از این گفتگو به نقش سازمان صدا و سیما برای حمایت از سینمای ارزشی و استراتژیک اشاره کرد و در این باره گفت: در بحث حمایت از سینمای ارزشی نکته ای که همواره مغفول مانده همراهی سازمان صدا و سیما با سینما است. ما هیچ وقت این همراهی را نداشتیم. یکی از کارهای خوبی که مدیران سازمان صدا و سیما می توانند انجام دهند این است که فیلم های ارزشی را مروج فرهنگ ایرانی-اسلامی هستند به صورت ویژه حمایت کنند؛ این فیلم ها را با مبالغ بالا خریداری کرده و به دفعات از تلویزیون پخش کنند.

این تهیه کننده تأکید کرد: اگر صدا و سیما فیلم هایی با موضوع فرهنگ ایرانی-اسلامی که در سینمای ایران ساخته می شوند را حمایت کنند ما می توانیم شاهد رشد و رونق ویژه این قبیل تولیدات در سینمای کشور باشیم. این اتفاق نیازمند ارتباط گیری موثر و تعامل میان مدیران سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما است که امیدوارم با اهتمام و عزم و اراده جدی مدیران سینمایی هرچه سریع تر محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.