شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه فرهنگ و هنر/۶

آقامحمدیان: مدیران بی تخصص برای خودنمایی و پوشاندن عیوب خود مبادرت به نمایش و شوآف می کنند/ منشأ تمام لطمات حوزه فرهنگ و هنر همین اقدامات نمایشی است

شفیع آقامحمدیان*

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی دیدار اخیر مقام معظم رهبری با برخی مسئولان نظام و تأکید ایشان مبنی بر پرهیز از اقدامات نمایشی مسئولان گفت: مدیران بی تخصص برای خودنمایی و پوشاندن عیوب خود مبادرت به نمایش و شوآف می کنند! قطعاً اگر در حوزه فرهنگ و هنر کشور مدیران زبده و متعهد به کار گرفته شوند ما دیگر شاهد این گونه رفتارهای ریاکارانه و متظاهرانه نخواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مشکلات سیستم مدیریتی ما همواره رفتار نمایش گونه مدیران است. در حوزه فرهنگی مدیران رفتارشان همواره با شوآف توأمان بوده و این رفتار به دلیل عدم شناخت آن ها از کار مورد نظرشان بوده که همواره سعی می کردند برای خودنمایی کارنامه کاری شان را پر و مهم جلوه دهند و دست به برگزاری نمایش و شوآف بزنند.

وی تأکید کرد: بی شک نظر مقام معظم رهبری این است که مدیران متعهد و متخصص در هر حوزه ای به کار گرفته شوند تا دیگر شاهد این گونه نمایش های زننده از سوی مدیران نباشیم. این قبیل مدیران رسماً سر مردم و مدیران بالادستی خود را کلاه می گذارند و یک جا باید جلوی این رفتارهای مشمئزکننده شان گرفته شود.

آقامحمدیان سپس با بیان اینکه منشأ تمام لطمات حوزه فرهنگ و هنر همین اقدامات نمایشی است تصریح کرد: مدیران فرهنگی چون به مقوله مهم و انسان ساز فرهنگ و هنر ناآشنا هستند برای اینکه میز خود حفظ کنند مجبور به نمایش بازی کردن می شوند و تا زمانی که مدیران متخصص و کاربلد در این حوزه بسیار مهم به کار گرفته نشوند ما شاهد همین آسیب ها خواهیم بود. علاوه بر حوزه فرهنگ و هنر حضور این قبیل مدیران غیرمتخصص در هر رشته و حوزه دیگری نیز به شدت آسیب زا است و باید تدبیری عاجل برای مقابله با این اتفاق زشت اندیشه کرد.

این سینماگر در پایان این گفتگو مدیران شوآف کار را خودکم بین خطاب کرد و اظهار داشت: من امیدوارم زین پس همه مدیران درست در جای اصلی خود قرار گیرند چرا که متأسفانه بزرگترین آفت کشور طی سال های متمادی حضور مدیران در پست هایی بوده که به آن تعلق نداشتند یا لایقش نبودند و این اتفاق قطعاً بر خلاف نظر اسلام است. من امیدوارم مدیرانی در حوزه فرهنگ و هنر به کار گمارده شوند که منافع شخصی شان در اولویت نباشد و به منافع جمعی بیندیشند و دلشان برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر کشور بتپد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.