یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه فرهنگ و هنر/۷

کیوان نیا: حرکات نمایشی، شعار و وعده های فریبنده، ظاهرسازی برای ارائه بیلان به مقامات بالادستی بزرگترین آسیبی است که مدیران فرهنگی به حوزه فرهنگ و هنر وارد آورده اند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در پی دیدار اخیر مقام معظم رهبری با برخی مسئولان نظام و تأکید ایشان مبنی بر پرهیز از اقدامات نمایشی مسئولان گفت: در طول تمام سال هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد حرکات نمایشی، شعار و وعده های فریبنده، ظاهرسازی برای ارائه بیلان به مقامات بالادستی بزرگترین آسیبی است که مدیران فرهنگی به حوزه فرهنگ و هنر وارد آورده اند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید هرچه سریع تر جلوی این کار که مصداق بارز فریبکاری، ریا و تزویر است گرفته شود.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرهیز از ریا و تزویر بسیار مهم است؛ هر کاری منجر به دو رویی باشد آفت زیادی برای جامعه در پی دارد و در دین و عرف هم به شدت نهی شده است چرا که باعث ضرر به عموم مردم می شود و به باور عمومی لطمه می زند.

وی با بیان اینکه نکته ای که حضرت آقا فرمودند شامل تمام شئونات اجتماعی می شود تأکید کرد: مدیر و مسئول خوب شخصی است که پشت پرده و جلوی رو یکرنگ و خالص باشد. مدیر خوب مدیری است که دغدغه رفع بحران از جامعه را داشته باشد و اجازه ندهد منافع شخصی اش بر منافع جمعی غلبه کند.

این مستندساز یادآور شد: متأسفانه همواره شاهد بوده و هستیم که مسئولان و متولیانی که باید فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام را ترویج می کردند، حرکات نمایشی بسیاری داشتند، بارها شعار دادند، وعده دادند، خودنمایی کردند اما حرکات نمایشی شان در همان کنفرانس و جلسه خلاصه می شد و بعد از آن خودشان هم فراموش می کردند چه وعده هایی دادند!

کیوان نیا تصریح کرد: این مسأله آفت بسیار بزرگی است از این رو باید هرچه سریع تر جلوی کار مسئولانی که تنها بلد هستند شعار بدهند و عمل نکنند گرفته شود چرا که حضور این ها به باور عمومی جامعه و فرهنگ و هنر کشور ضرر بسیار زیادی می رساند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.