شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه فرهنگ و هنر/۴

توکلی: مدیران نباید وعده هایی بدهند که از عهده انجامش برنمی آیند/ باید تدبیری برای دستیابی به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم

هوشنگ توکلی در نشست خبری فیلم سینمایی «شین»

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مدیران نباید وعده هایی بدهند که از عهده انجامش برنمی آیند چرا که این کار در کشور ایجاد بحران و تشتت می کند. متأسفانه از دوره وزارت آقای خاتمی در دهه ۶۰ این قبیل شعار دهی ها شروع شد و همچنان ادامه دارد و باید هرچه سریع تر به فرموده رهبر انقلاب جلوی آن گرفته شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «درساژ» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه همه ما به جای اقدامات نمایشی باید تدبیری برای دستیابی به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم. اهالی فرهنگ و هنر و مدیران این عرصه باید با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند و سعی داشته باشند تا حوزه فرهنگی و هنری کشور را همسو با این بیانیه کنند.

این سینماگر یادآور شد: متأسفانه مبنای مدیریتی بسیاری مدیران بالاخص در حوزه فرهنگ و هنر از دهه ها قبل بر اساس شعارهای گمراه کننده بود. ما ساختار اصلی این اتفاق را در دوران اصلاحات دیدیم. حتی فتنه ۸۸ نشأت گرفته از این ایده بود چراکه افکار عمومی را به سمت دورنمایی بردند که واقعیت نداشت. از این رو باید به صورت جدی از هر وعده و شعاری دوری کرد و به مردم واقعیات را گفت.

توکلی خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی باید بدانند اگر امروزه رهبری معظم انقلاب فرموده اند که مسئولان نباید شعار بدهند دلیلش این است که بعدها دشمن نتواند از این شعارها سوءاستفاده کند و جامعه ما را دچار تشتت و بحران نماید.

وی سپس با بیان اینکه خوشبختانه ترکیب کنونی وزارت ارشاد به طور کلی یکدست است اظهار داشت: مدیران فعلی وزارت ارشاد خوشبختانه به محتوا فکر می کنند و همین فکر کردن به محتوا باعث می شود از شوآف و شعار و ظاهرگرایی دور شوند البته در سینما وضعیت کمی فرق می کند و به دلیل عملکرد غلط ۸ ساله مدیران دولت آقای روحانی مدیران کنونی در دام برخی مشکلات جدی گرفتار شده اند.

این بازیگر در پایان این گفتگو افزود: طی سال های اخیر آیین نامه هایی در سازمان سینمایی به تصویب رسیده که امروزه رئیس سازمان سینمایی بسیاری از کارهایی که می خواهد را نمی تواند انجام دهد و قدرت مانور از وی سلب شده است. وضعیت آنقدر بغرنج است که وی ناگزیر شده تا برخی مدیران قبلی را نگه دارد تا شاید با آن ها بتواند به تعامل برسد و مشکلات سینما را برطرف کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.