چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

ضرورت مطالعه و کتاب خوانی در حوزه تولید آثار تصویری/۶

وحیدزاده: فقدان مطالعه توسط مدیران فرهنگی و سینمایی خطرناک تر از عدم مطالعه در میان اهالی سینما است/ هنرمندی واقعی است که دائماً در حال مطالعه باشد

ابراهیم وحیدزاده

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما همزمان با برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رابطه با ضرورت مطالعه و کتاب خوانی در حوزه تولید آثار تصویری گفت: بنده معتقدم نه تنها سینماگران که مدیران فرهنگی و سینمایی هم باید مطالعه داشته باشند تا به صورت آگاهانه، اندیشمندانه و خردمندانه از آثار حمایت کنند؛ فقدان مطالعه توسط مدیران فرهنگی و سینمایی خطرناک تر از عدم مطالعه در میان اهالی سینما است چرا که باعث هدررفت بودجه های بیت المال و تولید آثار سخیف و سطحی نگرانه ای می شود که به نفع جامعه نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «تحفه ها» و «شام عروسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیر فرهنگی و سینمایی اگر مطالعه داشته باشد قطعاً از فیلمسازی که به صورت سردستی مبادرت به تولید فیلم می کند حمایت نمی کند. متأسفانه مدیران سینمایی ما بیش از آنکه عملکرد فرهنگی داشته باشند عملکرد سیاسی دارند و این بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: اگر امروزه سینمای ما سرشار از فیلم های ساده انگارانه و سطحی شده که به مذاق مردم خوش نمی آید و اکثریت قریب به اتفاق جامعه از سالن های سینما دوری می کنند به دلیل ساده انگاری و کاسبکاری برخی سینماگران و نابخردی مدیران فرهنگی و سینمایی است.

وحیدزاده سپس با بیان اینکه هنرمندی واقعی است که دائماً در حال مطالعه باشد متذکر شد: هنرمند باید مرتب مطالعه داشته باشد و اگر فردی فاقد مطالعه باشد قطعاً نمی توان عنوان هنرمند را به وی اطلاق کرد چرا که یک هنرمند واقعی کسی است که در جریان تمامی معضلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... باشد و برای آن ها راه حل داشته باشد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: طبیعی است سینماگران به عنوان بخش فرهیخته جامعهبیاد بیشتر از عامه مردم مطالعه داشته باشند. این ها آگاهی بخشی و رهبری فکری جامعه را بر عهده دارند و رسالت آن ها این است که جامعه را در مسیر درستی هدایت کنند.

وحیدزاده در پایان این گفتگو بار دیگر تأکید کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که سینما تحت نظر و هدایت و حمایت دولت است و اگر آن ها خوب عمل نکنند کار به اینجا می رسد که مانند امروز مردم از سینما استقبالی نکنند از این رو بنده موکداً تأکید می کنم که مدیر فرهنگی ما باید مطالعه کافی داشته باشد تا از هر اثر سخیف و سردستی به عنوان کالای فرهنگی حمایت نکند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.