وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرداختن به تاریخچه، شخصیت ها و وقایع انقلاب اسلامی جزو اهم وظایف مدیران سینمایی به ویژه سازمان ها و نهادهایی مثل حوزه هنری، سازمان اوج، گروه های سیاسی و تاریخی در شبکه های سیما و...است چرا که همه این ها وظیفه خاص صیانت از انقلاب را بر عهده دارند و مابقی نهادها وظیفه عام دارند؛ از این رو این موسسات و تشکل ها باید به تاریخ و شخصیت های انقلاب بپردازند.
فرنو با تأکید بر اینکه داعیه داران انقلاب تحلیل عمیق برای دفاع از حقیقت انقلاب ندارند متذکر شد: وقتی درک و تحلیل و نگرش عمیقی برای چرایی وقوع انقلاب نداریم در شئون مختلف دچار پراکندگی و تناقض می شویم. گروه هایی که داعیه دار دفاع از انقلاب اند و در بدنه نظام هستند و یا سازمان هایی که وظیفه شان صیانت از انقلاب است کار می کنند اما تحلیل عمیق و جامع برای دفاع از حقیقت انقلاب ندارند و همین باعث شده تا به خوبی به این انقلاب کبیر پرداخته نشود.
این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم شناخت کامل از انقلاب اسلامی اگر این نهادها و افراد بخواهند برای انقلاب کاری هم بکنند امکان دارد ناقص کار کنند چون تحلیل درستی ندارند!
فرنو ادامه داد: خود هنر و تفکر نسبت تام با یکدیگر دارند؛ چون هنر نجلای ظهور حقیقت است و تا وقتی این پرسش در عرصه تفکر و هنر به معنی جدی برای محقق و فیلمساز طرح نشود و هر کس برای خودش جهتی پیدا نکند مشکل است با کارهای متداول و مرسوم بخواهیم از انقلاب دفاع کنیم. این می طلبد که اگر می خواهیم حرفی متفاوت بزنیم تحقیقی جدی تر داشته باشیم.
وی در پایان این گفتگو افزود: ما باید به دنبال آثار متعالی باشیم و به فیلمسازان اندیشمند بهای بیشتری بدهیم. باید از فکر و اندیشه متعالی فیلمسازان انقلابی در راستای تقویت سینمای ارزشی و فرهیخته جمهوری اسلامی ایران حمایت شود و مدیران فرهنگی و سینمایی نباید این مسأله مهم را فراموش کنند.
ارسال نظر