چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

غفلت از وقایع انقلاب در سینما/۴

منتظری: هنر باید در جهت تبیین و روشنگری ارزش های دینی، اخلاقی و اجتماعی و معرفی ابعاد شخصیتی چهره های نام آشنا و مفاخر و مشاهیر انقلابی حرکت کند

غلامرضا منتظری

سینماپرس: دکتر غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: هنر باید در جهت تبیین و روشنگری ارزش های دینی، اخلاقی و اجتماعی و معرفی ابعاد شخصیتی چهره های نام آشنا و مفاخر و مشاهیر انقلابی حرکت کند چرا که ما هرچه داریم مدیون آن ها هستیم؛ هرچه را داریم مدیون امام (ره) هستیم که با قیام خدایی خودش روجی تازه در زندگی ما به وجود آورد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باید بپذیریم هنر سینما در بین هنرهای متعدد بیشترین اثربخشی در انتقال پیام به مخاطب را دارد. بدون شک در شرایط فعلی که ما زندگی می کنیم انتظار می رود از هنر اثربخش در جهت تبیین و روشنگری ارزش های انسانی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: ما نباید فراموش کنیم انقلاب اسلامی حیات مجددی در تفکر و اندیشه اسلامی به وجود آورده؛ باید بپذیریم که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) یکی از چهره های تأثیرگذار عصر حاضر در مقیاس جهانی قلمداد می شود و هرچه جلوتر می رویم زوایای بیشتری از این شخصیت بزرگ برای ما آشکار می شود.

منتظری سپس با بیان اینکه ظرفیت کتاب و منبر و سخنرانی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) کافی نیست اظهار داشت: امام (ره) متعلق به همه عدالت خواهان جهان است و همه جهانیان آزاداندیش نیازمند اندیشه های وی هستند؛ اسلام ناب محمدی (ص) با نام امام (ره) در جهان اسلام شناخته می شود و ما باید از این ظرفیت مهم برای تولید آثار فرهنگی در سینما و تلویزیون بهره برداری کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سینما باید پیام عزت بخشی و استقلال و آزادی را به جای جای جهان منتقل کند اما اسفا که از این ظرفیت استفاده بهینه ای نداشتیم و هیچ کار قابل تأملی در این حوزه تولید نکردیم.

وی یادآور شد: چندی قبل مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که از هنر سینما و رمان و هنرهای اثربخش در حوزه معرفی مفاخر و مشاهیر انقلاب و ایران کمتر استفاده کردیم؛ خوب این اتفاق خیلی تلخ است! البته در حوزه دفاع مقدس برخی اتفاقات را شاهد هستیم اما در حوزه شخصیت های انقلابی همواره کمتر توجه شده و با توجه به عظمت امام (ره) کار بزرگی انجام ندادیم.

منتظری تصریح کرد: مدیران فرهنگی و سینمایی باید باور کنند مسئولیت دارند که اندیشه های امام (ره) را ترویج کنند. این اولویت نظام است و جهان تشنه معارف انقلابی ما است و دستگاه های فرهنگی باید این مهم را در صدر اولویت های خود قرار دهند. ما باید در قالب فراخوان از چهره های توانمند متعهد و دغدغه مند بخواهیم آستین همت بالا بزنند تا اتفاق نیکی را برای ترویج وتوسعه سینمای انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

این نماینده در پایان این گفتگو افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه نظارتی اش در این بخش ورود می کند. ما چندی است دعوت مسئولان دستگاه های مختلف فرهنگی و هنری را در دست کار داریم که البته این دیدارها برای تبیین شعار سال است اما قطعاً از مسئولان برای این موضوع مهم نیز پرسش گری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.