چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

جایگاه دین در سینمای ایران/۸

افتخاری: باید با تولیداتی از جنس هنر سینما حمله جدی به اردوگاه دشمنان دین و انقلاب داشته باشیم/ هنوز تحولی در حوزه سینمای دینی رخ نداده است

لاله افتخاری در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی ستاد اربعین

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: امروز زمان جنگ رسانه ها و روایت ها است و در زمان جنگ نباید هیچ گونه عملکرد منفعلانه داشت؛ ما باید با تولیداتی از جنس هنر سینما حمله جدی به اردوگاه دشمنان دین و انقلاب داشته باشیم.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که حضرت آقا به مسأله جهاد تبیین و روایت گری صحیح تأکید دارند، مدیران سینمایی باید با درایت و هوشمندی این اتفاقات را مدنظر قرار داده و با توجه ویژه به این مسأله مهم حامی تولید آثار ارزشمند دینی باشند.

وی ادامه داد: ما نباید دست روی دست بگذاریم تا دیگران بنا به برداشت های خودشان دین را روایت کنند! بنده به عنوان مثال عرض می کنم اگر قرار بود واقعه عاشورای حسینی (ع) توسط هر شخص دیگری به جز حضرت زینب کبری (س) روایت شود مردم نمی توانستند با حقیقت این واقعه آشنا شوند. چرا هر کس جز حضرت زینب کبری (س) این واقعه را روایت می کرد یا نسبت به آن بی تفاوت بود و یا از دسته دشمنانی بود که از این واقعه شادمان بودند و هلهله می کردند.

افتخاری متذکر شد: ما نباید بگذاریم دشمن به ما غلبه کند؛ دشمنان دین و دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نظامی شکست خوردند و حالا تمام توان خود را در جنگ رسانه ای و تبلیغاتی به کار گرفته اند؛ از این رو نیاز است مدیران فرهنگی و سینمایی ما تدبیری جدی برای رفع این بحران داشته باشند و اجازه ندهند دشمن پیروز میدان شود.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما باید برای بیان حقایق و از بین بردن غبار و مه ایجاد شده توسط دشمن با تمام قوا حرکت کنیم اظهار داشت: امروزه باید نهضتی برای تولیدات دینی و عاشورایی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینمای کشور جریان پیدا کند و مدیران باید خود را موظف بدانند تا از هنرمندانی که تمایل دارند در این جریان اثری را تولید کنند حمایت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید حقیقت ها گفته شود و توصیه بنده به مدیران سینمایی این است که نقشه راه داشته باشند و برای آینده سینمای کشور هدف گذاری کنند! به همین راحتی یک سال از حضور مدیران جدید سینمایی گذشت اما تحولی در حوزه سینمای دینی رخ نداد! مدیران سینمایی از الآن باید بدانند در ۳ سال باقی مانده دولت می خواهند از چند فیلم دینی حمایت کنند و اصلاً چطور می خواهند جشنواره ای با مفهوم واقعی فجر انقلاب اسلامی برگزار کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما نباید فراموش کنیم انقلاب اسلامی ما با الهام گرفتن از واقعه کربلا و قیام حضرت اباعبدالله (ع) شکل گرفت و از این رو این اتفاق باید برای ما همواره یک الگو باشد. محور اساسی ما باید دین و انقلاب باشد و مدیران سینمایی برای رسیدن به این اتفاق ارزشمند بایستی از متخصصان علوم سیاسی و قرآنی دعوت به عمل آوردند و با آن ها جلسه بگذارند و بر اساس نظرات آن ها به جمع بندی برسند و تولیدات دینی را به هنرمندان سفارش دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.