سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ایران نوشت برگزار شد؛

اسماعیلی: قرارگاه صنایع فرهنگی راه اندازی شده است/حوزه فرهنگی جمهوری اسلامی تا الهام بخشی انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارد!

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در سال آینده شاهد هستیم که همه نیازهای داخلی در حوزه کتاب مدارس و حوزه نشر و مطبوعات با کاغذهای داخلی رفع خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: در بازه زمانی ده سالهشاهد هستیم موضوع ایران نوشت امروز به یک نماد مهم در حوزه ی استقلال فرهنگی کشور تبدیل شده است، موضوع استقلال وخودکفایی اساسا قبل از اینکه مقوله‌ای اقتصادی و صنعتی باشد یک مقوله فرهنگی محسوب می‌شود.

به گفته اسماعیلی استقلال فرهنگی به حوزه هویت ملی برمی گردد، کشور ایران دارای یک دوره ۲۰۰ ساله است از ورود فرهنگ حقارت، فرهنگی که ایرانی و فکر ایرانی را عقب افتاده و فاقد ایده و ابتکار و محتاج نگاه به الگوی های بیرونی حساب می کرده اند، این نگاه ازاوایل دوره قاجار وارد فرهنگ ما شد.

او می گوید: خداوند متعال بر درجات امام راحل عظیم الشان ما بیفزاید که زنجیر عقب ماندگی را از پای ملت ایران باز کرد و فعلتوانستن برای ما صرف شد، ما می توانیم و به شعار راهبردی تبدیل شد که با معجزه انقلاب اسلامی به اثبات رسید و با پایداری ۴۴ساله امروز به کتاب قطوری از افتخارات بزرگ تبدیل شده است.

به گفته اسماعیلی در حوزه ایران نوشت که ما امروز به این سطح از پیشرفت رسیده ایم نمونه ای است که نشان می دهد اگر در چنین حوزه هایی که به مثابه یک زنجیره است که باید به مجموعه علل پیشینی و پسینی آن توجه کرد، خلق کاراکترهای مورد اقبال جامعه کودکو نوجوان و حوزه بازی و سرگرمی، حوزه پویا نمایی هنوز جای فعالیت و پیشرفت دارد، در این حوزه ها در حال حاضر شخصیت هایمحبوب کودکان شخصیت های متناسب با فرهنگ ایرانی نیستند.

او می گوید: این مسئله نشان می دهد علی رغم کاری که تا امروز اتفاق افتاده باید این مسیر را به صورت کامل طی کنیم به همین سبب انجام مجموعه ای از همکاری های مشترک در بین بخش های مختلف نیاز دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت سه رکن اساسی برای تغییروضعیت فعلی هستند و این از مواهب دولت مردمی است که بخش های مختلف و وزارت خانه های مختلف در قالب یک گروه هماهنگ کناریکدیگر هستند.

اسماعیلی گفت: اطمینان داریم در ظرف سال های کوتاهی نتیجه ای که امروز برای آن دور هم جمع شده ایم به یاری خدا با سرعتبیشتری جلو خواهد رفت، این مسئله را از حوزه ایده تا دیده در مسائل مختلفی چون برنامه های نمایشی، سینما، بازی های رایانه ایپیش خواهیم برد و آن به هم متصل می کنیم.

او می گوید: بنیاد ملی بازی های رایانه ای که در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، بخش عمده ای از فرزندانکشور مشغول انجام بازی های رایانه ای هستند و سن متوسظ بازی کنان ۲۲ سال است و ۳۳ درصد مردم از چنین بازی هایی استفادهمی کنند این ارقام موید این است که این حوزه حوزه مهمی است که و باید پای کار بود.

اسماعیلی گفت: اخیرا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگاه صنایع فرهنگی راه اندازی شده است و تقریبا در هر یک از معاونت وسازمان های خود بخشی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر فعال هستند، در حال حاضر از ابتدای سال جاری که رهبری سال با عنواندانش بنیان اعلام کرده اند تلاش می کنیم در وزارت خانه به یک زنجیره متصل و هم افزا تبدیل بشویم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده شاهد هستیم که همه ی نیازهای داخلی در حوزه کتاب مدارس و حوزه نشر ومطبوعات با کاغذ های داخلی رفع خواهد شد، این مسئله باید با کارهای فرهنگی هنری پیوند بخورد نمایشگاه ایران نوشت حلقه تکمیلکننده ی این گام است.

اسماعیلی گفت: ما مدعی هستیم که می توانیم تا ۵۰ درصد سهم تولید داخلی را داشته باشیم و بازار داخلی بالای ده هزار میلیاردتومان است و ما نباید به اعداد و ارقام و سطح اکتفا کنیم، حوزه فرهنگی جمهوری اسلامی تا الهام بخشی انقلاب اسلامی قدم برمیدارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.