دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

لزوم برخورد قاطع با سلبریتی های فتنه گر/۳

منتظری: در خصوص امنیت کشور به هیچ وجه نباید با هیچ فردی تسامح داشت/ مجلس آمادگی دارد قوانین لازم را برای پیشگیری حوادثی که آسایش جامعه را به هم می زند وضع کند

غلامرضا منتظری

سینماپرس: دکتر غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص امینت کشور به هیچ وجه نباید با هیچ فردی تسامح داشته باشیم از این رو بنده به مسئولان فرهنگی و هنری اعلام می کنم اگر برای جلوگیری از برخی رفتارها و اظهارنظرها قوانین ناکارآمد دارند و یا خلأ قانونی در این حوزه احساس می کنند باید آن را با مجلس مطرح کنند تا کمسیون های تخصصی به این مسأله ورود کنند و با وضع قانون مناسب نگذارند برخی افراد امنیت کشور را دچار آسیب کنند چرا که امنیت مهمترین مسأله هر کشوری است و در سایه امینت و آرامش است که رشد و توسعه و تحول به وجود می آید.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در هر جامعه ای باید قوانین پیش بینی پذیر وجود داشته باشد. این پیش بینی پذیری به جامعه آرامش و امنیت می دهد. پیش بینی در هر زمینه ای می تواند استانداردها و ضوابط مواجهه منطقی و قانونی را اعلام کند.

وی سپس با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد قوانین لازم را برای پیشگیری حوادثی که آسایش جامعه را به هم می زند وضع کند متذکر شد: در حال حاضر اگر برخی افراد از چارچوب قانون سرپیچی کرده و اسباب مشکلات مختلفی را برای کشور فراهم کنند چه ضوابطی وجود دارد تا بتوان با آن ها مقابله کرد؟

منتظری ادامه داد: ما امروزه بیش از هر چیز به قانون و فرهنگ سازی نیاز داریم؛ همه ما باید به قوانین و ارزش های کشور احترام بگذاریم به ویژه چهره های شاخص فرهنگی، علمی، هنری و... مسئولیت شان از آحاد افراد جامعه سنگین تر است. سلبریتی ها باید به عنوان هنرمند و ورزشکار از خودشان سوأل کنند در حال حاضر کجا هستند؟ چه می گویند و چه می کنند؟ آن ها نباید آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بریزند و برعکس باید همواره به اقتدار کشور افتخار کرده و کمک کنند تا دستاوردهای میهن اسلامی مان به خوبی در همه دنیا دیده شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش گل واژه امید را در کشور شکوفا می کند تصریح کرد: تمامی دستگاه های متولی حوزه فرهنگ و هنر باید تحلیل جامع و ارزیابی دقیق در خصوص عملکرد فعالان این عرصه داشته باشند؛ برای اینکه این مسائل از این به بعد رخ ندهد باید اقدامات قانونی و فرهنگی اتخاذ کرد و مدیران فرهنگی باید پیشنهادات خود را در قالب یک بسته به مجلس ارائه کنند تا ان شاالله قانون گذاری جدیدی در این حوزه صورت گیرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: برای همه افراد جامعه بالاخص هنرمندان باید مشخص و روشن باشد که اگر اسباب ناامنی را در جامعه ایجاد کنند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد. این قوانین باید به صورت شفاف اعلام شود تا همگان از عواقب رفتار و گفتار خود آگاه شوند و به نوعی برای عملکردشان بازدارندگی ایجاد شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.