سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

وضعیت وخیم گیشه سینما؛ چالش ها و راهکارها/۱

قنبری: وزارت ارشاد می تواند با کمک بلاعوض و همچنین خرید بلیت برای نهادها کمی وضعیت سینما را بهبود بخشد/ اکران نیم بها طرحی شکست خورده است

محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال

سینماپرس: محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال در خصوص وضعیت وخیم گیشه سینماها گفت: وزارت ارشاد می تواند با کمک مستقیم و بلاعوض به سینماداران و دفاتر پخش و همچنین خرید بلیت برای نهادها و ارگان ها کمی وضعیت سینما را بهبود بخشد؛ به خصوص کمک به سینمادارها باید در اولویت آن ها باشد چرا که اکثریت سالن ها حتی قادر نیستند هزینه شارژ خورد را تأمین کرده و حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما این روزها با افت ۹۰ درصدی فروش مواجه شده است. ۴ عامل مهم دلیل این اتفاق است؛ اول ناآرامی های موجود در جامعه و اغتشاشات؛ دوم محدودیت اینترنت و عدم اطلاع رسانی و تبلیغات؛ سوم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و چهارم عدم اکران آثار جدید و مخاطب پسند.

قنبری ادامه داد: فیلم هایی که این روزها روی پرده هستند بر اساس ظرفیت خود فروش شان را کرده اند و قطعاً نیاز است تا آثاری با پتانسیل بیشتر به چرخه اکران اضافه شوند اما تهیه کنندگان در شرایط فعلی حاضر به این ریسک نیستند و تا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از آن ها حمایت نکند و به آن ها گارانتی و تضمین در راستای حمایت از آثارشان را ندهد ما با همین وضعیت روبرو خواهیم بود.

این مدیر سینما یادآور شد: ما در دوران کرونا شاهد افت و رکود شدید گیشه سینماها بودیم و در حالی که طی ماه های گذشته شاهد بودیم که کم کم اوضاع سینماها در حال سامان پیدا کردن است با این اغتشاشات اخیر وضعیت سینما و تمام برنامه ریزی ها و پیش بینی ها به هم ریخت و در حال حاضر هم معلوم نیست در آینده قرار است چه اتفاقی برای سینماها رقم بخورد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید امتیازاتی را برای صاحبان آثاری که حاضر به اکران اثرشان در شرایط فعلی هستند در نظر گیرد اظهار داشت: علاوه بر این یکی از اتفاقات خوبی که می تواند کمی وضعیت گیشه سینماها را بهبود بخشد اکران فیلم های توقیفی است که مشکلات شان برطرف شده و نمایش این آثار می تواند بخشی از مخاطبان را دوباره به سالن های سینما رهسپار کند.

قنبری سپس با اشاره به طرح اکران دو هفته ای فیلم ها به صورت نیم بها متذکر شد: اکران نیم بها طرحی شکست خورده است چرا که در نهایت این اتفاق هیچ تفاوتی برای سینماداران و تهیه کنندگان نمی کند. مثلاً اگر در یک روز خلوت یک فیلم با بلیت تمام بها ۲۰۰ مخاطب داشت الآن با بلیت نیم بها ۴۰۰ مخاطب دارد که جز افزایش تعداد مخاطب هیچ سود و عایدی بیشتری به صاحبان آثار و سینماداران نمی رساند و من واقعاً نمی دانم با کدام تدبیر و چه مبنایی این کار بی فایده را انجام داده اند.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تا دیر نشده باید تدبیر عاجل داشته باشد چرا که اگر این شرایط کمی بیشتر طول بکشد ما روز به روز شاهد تعطیلی سالن ها و پردیس های سینمایی خواهیم بود و چرخه سینما برای همیشه و به صورت کامل فلج می شود و پرسنل آن ها اخراج می شوند و زندگی های شان با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.