سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

وضعیت وخیم گیشه سینما؛ چالش ها و راهکارها/۹

وزیری: در حال حاضر برخی فیلم ها به اندازه پول چای و دستمزد آبدارچی فیلم هم فروش نمی کنند/ آقای وزیر اهالی سینما را یاری کنید!

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت وخیم گیشه سینماها گفت: در حال حاضر برخی فیلم ها به اندازه پول چای و دستمزد آبدارچی فیلم هم فروش نمی کنند؛ این یک ضرر آشکار و محرز برای تهیه کنندگان و سرمایه گذاران پروژه ها است! چه کسی موظف است ضرر آن ها را جبران کند؟ تکلیف این افراد که به حال خود رها شده اند چیست؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کالسکه» و «سایه های غم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولت باید به فکر باشد و هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای رفع بحران مالی و معیشتی از زندگی سینماگران اندیشه کند. بنده شنیده ام برخی از تهیه کنندگان سینما اشتباه کرده اند و منازل خود را فروخته اند و در سینما سرمایه گذاری کرده اند و حالا با ضرر زیاد روبرو شده اند؛ چه کسی باید ضرر این افراد را که برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این کشور تلاش کرده اند جبران کند؟

وی ادامه داد: بنده شخصاً با اینکه چندی قبل پروانه ساخت جدیدترین پروژه ام را دریافت کردم در این شرایط بحرانی هرگز صلاح نمی دانم تولید اثر را شروع کنم چرا که مردم با سینماها قهر کرده اند و ما با بحران شدید کمبود مخاطب در سینما روبرو هستیم.

وزیری خاطرنشان کرد: بی تدبیری های زیادی از سوی مسئولان و سیاست گذاران باعث شد تا سینما به این حال و روز بیفتد که یکی از مهمترین آن ها گران کردن نرخ بلیت سینماها بود. سینما برای عموم مردم بسیار گران تمام می شود. الآن اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهند به سینما بروند با احتساب هزینه بلیت، خوراک و رفت و آمد حداقل باید یک رقمی معادل نیم میلیون تومان صرف کنند و در این شرایط کمتر کسی می تواند چنین رقمی را برای رفتن به سینما بپردازد.

این سینماگر تأکید کرد: علاوه بر این فیلم های سینمایی دیگر برای مردم عاری از جذابیت شده اند چرا که هیچ نوآوری و خلاقیتی در آن ها وجود ندارد و ما شاهد تکرار مکررات در سینما هستیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ساعت شلوغی» و «حالا چه شود» متذکر شد: دولت باید از همه تهیه کنندگان بخش خصوصی حمایت کند؛ اگر مسئولان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد زیر پر و بال ما را نگیرند چه کسی می خواهد به ما یاری برساند؟ دولت اعلام کرد به ما وام می دهد اما نداد؛ به خود بنده قرار بود ۵۰۰ تومان وام تعلق بگیرد اما هرچه دوندگی کردیم هیچ نتیجه ای نگرفتیم!

وزیری در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به وزیر ارشاد تصریح کرد: آقای وزیر برخی اهالی سینما لنگ یک میلیون تومان هستند؛ یاری شان کنید! من گاهی که پای درد دل برخی از اهالی سینما که از صنوف نسبتاً ضعیف هستند می نشینم برای وضعیت شان گریه می کنم و افسوس می خورم که کاری از دستم بر نمی آید که کمک شان کنم چرا که آن ها یکی دو نفر نیستند و دارایی ما هم محدود است.

وی تأکید کرد: تمامی مدیران و سیاست گذاران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید بدانند رفع گرفتاری از مومن صواب بسیار زیادی دارد؛ اغلب اهالی سینما متأهل و دارای همسر و فرزند هستند و زندگی شان با مشکلات و مصائب زیادی روبرو شده و شایسته است که مدیران از طریق صندوق اعتباری هنر کمک های معیشتی قابل توجه به صورت ماهانه به حساب آن ها واریز کنند.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو با ارائه یک پیشنهاد اظهار داشت: شاید اگر مدیران سازمان سینمایی با مدیران رسانه ملی تعامل و مذاکره داشته باشند بتوانند از آن ها تیزر رایگان برای فیلم های سینمایی بگیرند؛ در زمان مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی تیزرهای رایگان به فیلم های سینمایی اختصاص می دادند که باعث فروش بیشتر این فیلم ها می شد اما امروزه رسانه ملی فقط تبلیغ پفک و نوشابه و... می کند که اتفاقاً به ضرر سلامت جامعه است؛ باعث تأسف است که مسئولان رسانه ملی اهتمامی برای تبلیغ فرهنگ و هنر ندارند و از سینما حمایت نمی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.