چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

اهمیت پژوهش و مطالعه در تولید آثار سینمایی/۴

مرزبان: انبوه آثار تولید شده که سطحی و روی هوا هستند به دلیل اهمال کاری مدیران فرهنگی و بی مطالعه بودن سازندگان شان تولید شده اند

هادی مرزبان

سینماپرس: هادی مرزبان بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در رابطه با ضرورت مطالعه، تحقیق و پژوهش برای تولید آثار سینمایی گفت: انبوه آثار تولید شده که سطحی و روی هوا هستند به دلیل اهمال کاری مدیران فرهنگی و بی مطالعه بودن سازندگان شان تولید شده اند؛ بنده معتقدم کفه سنگین فقدان مطالعه و عدم تحقیق و پژوهش به مدیران فرهنگی و سینمایی باز می گردد که به هر اثر پوچ و بی محتوایی اجازه تولید می دهند و قطعاً باید با شایسته سالاری جلوی استمرار این پدیده شوم گرفته شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های ابدی» و «ابلیس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران فرهنگی و سینمایی موظفند مو را از ماست بیرون بکشند و آثاری را عرضه کنند که برای جامعه مفید باشد؛ متأسفانه امروز شاهد هستیم بخش کثیری از نمایش های صحنه ای، تله تئاترها، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی پوچ و بی اثر هستند و دلیلش آن است که مدیران گزینش و انتخاب درستی را ندارند، شایسته سالاری را کنار گذاشته اند، بطن قضیه را نمی بینند و به هر شخصی که خواستار تولید اثر است اجازه کار می دهند.

وی ادامه داد: بی شک مطالعه می تواند یک هنرمند و آثارش را ماندگار کند درست همانطور که بی مطالعه بودن می تواند یک هنرمند را برای همیشه فید کند و آثارش به راحتی توسط جامعه فراموش شوند. ما نباید فراموش کنیم که مردم اگر کالای فرهنگی را می خرند و در پی کالای فرهنگی می روند به دلیل آن است که می خواهند دانش و بینش خود را افزایش دهند و زمانی که متوجه شوند آثار فرهنگی نه تنها به دانش و بینش شان اضافه نمی کند بلکه شعور و خرد آن ها را به سخره می گیرد از آن حوزه دلسرد و ناامید می شوند.

مرزبان سپس با بیان اینکه اگر کتاب هایم نبودند من هیچ نبودم متذکر شد: من کتابخانه ای دارم که در آن چندین هزار جلد کتاب موجود است و همه آن ها را هم مطالعه کرده ام؛ البته الآن نزدیک به یک سال است به دلیل مشکل بینایی امکان مطالعه ندارم و بیشتر کتاب های صوتی را گوش می کنم اما معتقدم اگر من شخصی هستم که می توان به وی عنوان هنرمند اطلاق کرد به دلیل مطالعه ای است که در این سال ها داشته ام.

این هنرمند در پایان این گفتگو افزود: هر هنرمند وقتی اثری را می خواهد عرضه کند فقط به پشتوانه مقدار مطالعه و تحقیقی که داشته می تواند آن اثر را عرضه نماید در غیر این صورت شکست خواهد خورد. من امیدوارم به زودی با تدبیر و درایت مدیران فرهنگی بتوانیم شاهد کاهش تولیدات فاقد مطالعه باشیم و از سوی دیگر هنرمندان هم کمی همت به خرج دهند و با مطالعات گسترده تر باعث تولید آثار ارزنده تری شوند که منافع جامعه در آن لحاظ شده باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.