دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

اهمیت پژوهش و مطالعه در تولید آثار سینمایی/۷

توکلی: تا زمانی که مدیران فاقد صلاحیت در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارند که ارزش و اهمیت تحقیق، پژوهش و مطالعه را نمی دانند نمی توانیم تحولی در تولید آثار سینمایی ایجاد کنیم

هوشنگ توکلی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با ضرورت مطالعه، تحقیق و پژوهش برای تولید آثار سینمایی گفت: تا زمانی که مدیران فاقد صلاحیت در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارند که ارزش و اهمیت تحقیق، پژوهش و مطالعه را نمی دانند نمی توانیم تحولی در تولید آثار سینمایی ایجاد کنیم، پس اگر دنبال تحول هستیم اولین قدم باید ایجاد تغییرات اساسی در حوزه مدیریت فرهنگی و هنری کشور باشد تا سرمنشأ درست شود و محققان و پژوهش گران و اندیشمندان بتوانند در سینما جایی برای کار داشته باشند.

کارگردان سریال های تلویزیونی «مدرس» و «پدر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه در طی این سال ها در حوزه تولید با آن روبرو بودیم و متأسفانه همچنان نیز استمرار دارد بی توجهی به مقوله بسیار مهم و اثرگذار تحقیق و پژوهش و مطالعه است.

وی ادامه داد: نه تنها در سینما که در سایر حوزه های اجتماعی نیز کمبود تحقیق و مطالعه به شدت احساس می شود؛ این اتفاق نشان از آن دارد که برخی مسئولان و سیاست گذاران کلان نتوانسته اند اهمیت پژوهش و مطالعه را به درستی درک کنند.

توکلی تأکید کرد: در سینمای ایران ممکن است چند اثر به شکل استثنایی با مطالعه و تحقیق و پژوهش تولید شوند اما اصل و کلیت چنین نیست؛ هرج و مرج در مدیریت کلان سینما و زیرمجموعه آن که عوامل سینما هستند توسعه پیدا کرده و گویا تدبیری برای رفع این نقیصه مهم وجود ندارد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ماه وش» و «ابلیس» در خاتمه این گفتگو افزود: با مدیری که فاقد صلاحیت مدیریت است و اهمیت و ارزش پژوهشرا نمی داند نمی توانیم هیچ امیدی برای بهبود اوضاع و شرایط حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم. بی تردید حائز اهمیت بودن پژوهش و مطالعه در تولید آثار سینمایی بر هیچ کس پوشیده نیست اما گویا برخی دوست دارند به عمد خود را به ندانستن بزنند و به این مسأله بسیار مهم توجهی نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.